Az Inter Cars a legjobb Lengyelországban!

Az Inter Carst választották meg a Varsói Tőzsde legjobb vállalkozásának, a Puls Biznesu magazin elemzése alapján. A legrangosabb lengyel gazdasági magazin, a Puls Biznesu 2014. március 31-én egy nagyszabású gálavacsorát rendezett, ahová hivatalosak voltak a lengyel nagyvállalatok vezetői, a befektetési alapok, tőzsdei elemzők, befektetők és a kormánytisztviselők.

A vacsora legfontosabb bejelentése az Év Tőzsdei Vállalkozása díj kihirdetése volt, melyet 2013-as teljesítménye alapján az Inter Cars csoport nyert el.

Ez a díj számít a legrangosabb lengyelországi üzleti elismerésnek, melyet már 15. alkalommal ítélt oda a Puls Biznesu szerkesztősége.

A TNS Poland több mint 120 hozzáértő szakember megkérdezésével készítette el a felmérést, ami kiterjedt a menedzsment képességeire, a jövőbeni lehetőségekre, a 2013-as évben elért eredményekre, és a befektetői bizalomra. Ezeken kívül fontos szempont volt a szolgáltatások és áruk minősége, mennyisége.

A díjazás során több mint 200 vállalkozás eredményeit vették alapul.

„Ez a díj mindenekelőtt boldoggá tesz minket, mert ezzel már nemcsak a szakma, de pénzügyi elemzők és befektetők is elismerték az Inter Cars csoport működését – mondta Piotr Zamora, az Inter Cars SA pénzügyi igazgatója. Ezen kívül az Inter Cars SA menedzsment működését 3. helyezéssel díjazták külön alkategóriában.

Az Inter Cars győzelmét az elmúlt évtizedben hozott jó döntések alapozták meg, de az elmúlt 5 év kimagaslóan jó számai hozták meg. 2009-ben a cégcsoport árbevétele meghaladta a 2 milliárd PLN-t (146 milliárd Ft), miközben a nyeresége elérte a 68 millió PLN-t (4,95 milliárd Ft). Négy évvel később az árbevétel meghaladta a 3,5 milliárd PLN-t (255 milliárd Ft) és a nettó nyereség elérte a nettó 150 millió PLN-t (10,95 milliárd Ft).

Az Inter Cars tipikusan egy olyan vállalkozás, amely 
a '80-as években kezdte meg működését és évről évre fejlesztette tevékenységét, aminek eredményeképpen most már egy milliárdos nagyvállalkozásról beszélhetünk. A lengyelországi piacvezető szerep megszerzése után a cég megkezdte a nemzetközi terjeszkedését. A külföldi telephelyek megnyitása kemény munka volt, de nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az Inter Cars már ne csak egy lengyelországi nagyvállalat legyen, hanem a közép-kelet-európai régió meghatározó és legsikeresebb szereplője is.

HOGYAN KÉSZÍTETTÉK EL AZ ELEMZÉST?

A Puls Biznesu magazin szerkesztősége felkérte a TNS piackutató céget, hogy kérdezzen meg 120 szakértőt, akiknek rálátásuk van a piaci döntéshozókra (analitikusok, tanácsadók és brókerek). Ők sorolták be a tőzsdei cégeket az alábbi csoportokba: a menedzsment hozzáértése, termékek és szolgáltatások színvonala, befektetői kapcsolatok, jövőbeli fejlődési lehetőségek. Ezek a kategóriák biztosították az egyes cégek működésének pontozását és teljesítményük kiértékelését. A szakértők az ország különböző területeiről kerültek kiválasztásra, többek között brókercégektől, biztosítótársaságoktól, befektetési és nyugdíjalapoktól, valamint bankoktól és tanácsadó cégektől. A felmérés végül 125 szakértő bevonásával készült, melyet 2014. január és februári időszakban készítettek el. Egy szakértő átlagban 18 vállalkozásról adott véleményt, annak függvényében, hogy a napi rutinja során hány vállalkozással került kapcsolatba. A listába olyan cégek kerülhettek, akiket legalább 2–3 szakértő is érdemben értékelt, ezzel is pontosítva a felmérést. A szakértők 7-es skálán pontozták a cégeket, a magasabb pontszám a jobb megítélést jelentette. A kapott pontszámokat ezután átlagolták, és ez adta meg mind a legjobb cég, mind a többi alkategória győztesét.