Autógyártás - Autókereskedelem

 

Történetének legnagyobb visszahívását jelentette be a Volkswagen autógyár. A német konszern több mint 2,6 millió autót irányít a szervizekbe. A visszahívás legnagyobb szelete az a nagyjából 1 millió 600 ezer autó, amelybe olajban futó 7 fokozatú  DSG-váltót szereltek, ezekben ki kell cserélni a szintetikus váltóolajat. Ez a visszahívás a konszern több márkáját érinti, és ilyen váltó van a Volkswagen jó néhány típusa mellett a Seat, a Škoda és az Audi több típusában is. Emellett 800 ezer darab Tiguan-modellt kell visszahívni a márkaszervizbe lámpahiba miatt. 239 ezer darabot pedig a Volkswagen haszonjárművéből rendeltek vissza, az üzemanyagcsövek tömítési hibája miatt.

 

Jelentős projektekben a Vodafone

Piller Gábor, a Vodafone vállalati szolgáltatások üzletágáért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta: az emberi beavatkozás nélküli adatátvitel forradalmi lehetőségeket tartogat a biztonságtechnikában, az e-egészségügyben, és jelentős felfutásra lehet számítani az autóipari alkalmazásban is. Ezt támasztja alá az a legújabb európai uniós rendelet is, mely szerint 2015-től minden, az EU-ban gyártott új járművet képessé kell tenni arra, hogy baleset esetén automatikus riasztást küldjön egy segélyhívó számra. A BMW például már most minden újonnan gyártott autójába beépít egy Vodafone SIM-kártyát, de a szolgáltató hasonló jellegű tendert nyert a Fiatnál, a Jaguárnál és a Volkswagen-csoportnál is. (Világgazdaság)

 

Zuhant az unió kamiongyártása

Az idei első félévben 43,547 millió gépjárművet gyártottak világszerte, 1,6 százalékkal többet, mint az elmúlt év azonos időszakában. Ebből a teherkocsik száma meghaladta a 10,972 milliót. A 16 tonnásnál nagyobb össztömegű  kamionok termelése 0,1 százalékkal 1,931 millió darabra bővült, azonban az autógyártók nemzetközi szövetsége, az OICA szerint az Európai Unió tagországaiban csupán 57 ezer 137 kamion hagyta el a szereldéket, 24 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi első félévben. A 3,5 tonna alatti kishaszonjármű-gyártás pedig 5,7 százalékkal 697 ezer 122-re mérséklődött. A kamiongyártás 13 százalékkal 200 ezer alá csökkent az Egyesült Államokat, Kanadát és Mexikót tömörítő NAFTA országokban, míg Latin-Amerikában és Kínában éppen az ellenkező tendencia érvényesült. Dél-Amerikában 70 875-ről 106 901-re, Kínában tizedével 993 ezer fölé bővült, míg Oroszországban ugyanilyen arányban 39 ezer darabra mérséklődött a gyártás. Az indiai kamiongyártók 30 százalékos termeléscsökkenése 106 ezer darabos kibocsátást eredményezett. (Világgazdaság)

 

Használtautó-import

Egyre nő a külföldről származó használt gépkocsik száma: januártól október végéig 50 ezernél több autót regisztráltak az okmányirodákban, ami azért számít jelentős mennyiségnek, mert tavaly tizenkét hónap alatt összesen 53 533 gépkocsit hoztak be az országba. Így várhatóan az idei eredmény jócskán meghaladja majd a 2012-es statisztikát. A márkák sorrendje nem változott a korábbiakhoz képest: a használt autók között 
a 46 841 átírás révén 14,2 százalékos piaci részesedéssel az Opel bizonyult a legnépszerűbbnek a 35 853 darabos Suzuki, valamint a Volkswagen előtt, amelyből 
31 800 fordult meg a használt piacon az első háromnegyed évben. (Világgazdaság)

 

Ezer munkahely jön létre a miskolci légzsákgyárban

Ezer új munkahelyet hoz létre a Takata japán járműipari beszállító Miskolcon – jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök. A kormányfő Stefan Stockerrel, a japán tulajdonú vállalat elnökével tárgyalt a Parlamentben. A Takata légzsákokat és egyéb autóbiztonsági berendezéseket fog gyártani a miskolci gyárban, amelyet a Népszabadság szerint 20 milliárd forint értékű beruházással valósítanak meg. A gyár 2017-re éri el a teljes kapacitású gyártást, akkor ezer ember dolgozhat az üzemben.

 

Új vezető az Iveco Magyarország élén

Molnár Tamás váltja Gyöngyössy Istvánt az Iveco Magyarország Kft. ügyvezető igazgatói posztján. Az Iveco Magyarország Kft. leköszönő ügyvezetője, Gyöngyössy István 1991 óta dolgozott a Fiat Magyarország Iveco divíziójánál. Irányításával alakult meg 2012. július 1-jével az Iveco önálló hazai márkaképviselete.

 

 

A 41 éves, jelentős műszaki és vevőszolgálati tapasztalattal rendelkező új igazgató felsőfokú tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen végezte, ahol gépészmérnöki, illetve gazdasági végzettséget szerzett. 1998-ban részt vett az Iveco S.p.A torinói központjának frissdiplomás gyakornoki programjában, majd 1999-ben vevőszolgálati referensként csatlakozott a Fiat Magyarország Iveco divíziójához. Feladata a hivatalos márkaszervizek teljes körű támogatása, valamint oktatások és továbbképzések szervezése és lebonyolítása volt. A szakember 2004 és 2010 között Athénban töltött be vevőszolgálati igazgatói posztot, ahol fő tevékenysége az Iveco mediterrán régiójában a márkakereskedői hálózat fejlesztése és műszaki támogatásának biztosítása volt. Molnár Tamás 2010 januárja óta az Iveco Bus prágai központú kelet-európai igazgatóságának vevőszolgálati vezetője, amely tisztségét hazai kinevezése után is megtartja.