Vigyázat!
A következőkben a lelki nyugalom megzavarására alkalmas képsorok következnek…
Még mindig sorra kapja szerkesztőségünk azokat a fotókat, melyek motortragédiákról szólnak, és melyek részben karbantartatlanságból, részben konstrukciós hibákra visszavezethetően következnek be.
A CR dízelek hengerfeje szörnyű látványt nyújt: az injektorok mellett az égéstérből felszivárgó, korommal telített égéstermék a hengerfej szelepvezérlés oldalán a motorolajjal kátrányszerű, kikeményedő lerakódást képez. Lásd a sajnos sokak által ismert képet.
Amiért ezt a régóta létező problémát most röviden elővettük, annak oka az, hogy kérdezik
– ez meg micsoda,
– el lehet-e a lerakódást távolítani,
– az okot miként lehet megszüntetni,
– és miként lehet a beragadt injektorokat kihúzni.
Úgy látszik, egyes problémák – maguktól természetesen nem, de a gyártóktól sem – oldódnak meg, majd az idő meghaladja azokat…
Addig, kérem, olvassák el az Autótechnikában régebben erről írt cikkeinket:
Autótechnika 2006/5. p. 26–28.
Autótechnika 2007/4. p. 17–19.
Autótechnika 2007/5. p. 22–24.
Két tanács kezdőknek:
– az erőszakkal – a kiszereléshez szükséges erőhatásokkal – csak finoman adagolva éljenek (nem kell az injektornál fogva a teljes autót fellógatni a láncos darura…)
– a kátránynak látszó fényes lerakódással a hideg zsíroldók elbánnak.