A megújult Toyota GR Corolla H2
2024-es Fuji 24 óráson mutatkozott be a Toyota alapjaiban átdolgozott kísérleti prototípus versenyautója, a Toyota GR Corolla H2. A hidrogén tüzelőanyagú belső égésű motorral szerelt GR Corolla versenyautónál 2021-ben és 2022-ben gázhalmazállapotban tárolt hidrogént alkalmaztak, 2023-ban cseppfolyós tüzelőanyagra váltott a csapat (ugyanakkor a motorba továbbra is gáznemű H2-t fecskendeztek be). Az idei évben is megmaradtak ez utóbbinál, ám egy sor jelentős módosítást végeztek az autón.
A gázneműsített hidrogént egy dugattyús szivattyú juttatja el a konverterből a befecskendező rendszerig. A rendszerben ébredő nagy nyomás miatt egyenetlen terhelést kapott a szivattyút hajtó fogaskerék, illetve annak tengelye. Ezért az idei évre mindkét végéről hajtják a tengelyt, ami egyenletesebb, kiegyensúlyozottabb mozgást eredményez, csökkentve a meghibásodás kockázatát