Tehergépjárművek hidrogéntöltő-infrastruktúrájának elemzése

BEVEZETÉS

Egyre nagyobb lendület van a hidrogén tüzelőanyag-cellás (HFC) nehéz-tehergépjárművek (tehergépkocsi, vontató) szegmensének fejlesztésében és kereskedelmi felhasználása mögött. Az éghajlatváltozás elleni küzdelemre és az üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátásának csökkentésére irányuló felgyorsuló európai és globális erőfeszítésekkel összhangban, a szén-dioxid-mentesítésre és a kibocsátás mérséklésére Európa-szerte valamennyi közlekedési mód esetében szükség van. A nehéz teherbírású közúti szállítás jelentősen hozzájárul a kibocsátásokhoz. A 16 tonna feletti össztömegű járműkategóriák az összes nehéz-tehergépjármű ÜHG-kibocsátásának több mint a felét teszik ki.

A nehéz-tehergépjárművek közúti közlekedéssel összefüggő szén-dioxid- (CO2 ) kibocsátása körülbelül 27% és az Európai Unió (EU) ÜHG-kibocsátásának körülbelül 5%-át teszik ki. A HFC nehézgépjárművek (tehergépkocsik, vontatók, autóbuszok) ígéretesek a jelenleg főként dízellel hajtott nehéz közúti szállítás ÜHG-s károsanyag-kibocsátás csökkentés célkitűzéseinek teljesítésében, mely hozzájárul az éghajlatvédelemhez és a tisztább levegőhöz.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.