Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. december | Olvasson bele!

Hidrogén kriogéntartály teherautók számára



Szakértők és járműgyártók egyetértenek abban, hogy a hidrogén a közeljövőben fontos alternatív üzemanyag lesz. A hidrogén tárolása – különösen folyékony formában – azonban számos technikai kihívást jelent. A Salzburg Aluminium Group jelenleg technológiai vezető szerepét használja fel az LNG-üzemű teherautók (folyékony földgáz) kriogéntartályos megoldásai terén, hogy kifejlessze az első teherautó-kriotartály-rendszert folyékony hidrogénhez (LH2).

Az egyik legnagyobb kihívás, amellyel az SAG mérnökei szembesülnek, a rendkívül alacsony, mínusz 250 Celsius-fokos hőmérséklet, amelyen a folyékony hidrogént tárolni kell. Ez, valamint a tartályrendszer méretére és tömegére vonatkozó követelmények műszaki kiválóságot igényelnek. A fejlesztés már annyira előrehaladott, hogy néhány hónapon belül elkezdődik a prototípus-készítés, és megkezdődnek a tesztfázisok. A kapott eredmények alapján az SAG által gyártott LH2 kriogéntartály 2027- től sorozatgyártásba kerül, és értékes hozzájárulást jelent a közlekedési szektor CO2 -csökkentéséhez. „Az általunk kifejlesztett LH2 tartályrendszerek kis helyigénye nagy szállítási mennyiséget tesz lehetővé, és rendkívül alacsony hasznos teherveszteséget okoz. Az LH2 tartályrendszer prototípusaként egy duplafalú, vákuumszigetelt rozsdamentes acéltartályt fejlesztenek. A lehető legnagyobb hidrogénkapacitást kínálja a meglévő beépítési térben. A rendkívül alacsony hőmérsékletre tervezett egyedi szeleprendszer lehetővé teszi a biztonságos üzemanyag-feltöltést és a hidrogén megbízható ellátását az üzemanyagcellában” – mondja Johannes Winklhofer, az SAG K+F részlegének vezetője.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés