Daimler Trucks hidrogénhajtás közúti teszt

A Daimler Trucks hidrogénalapú üzemanyagcellás GenH2 teherautójának továbbfejlesztett prototípusa megkapta a német hatóságok jóváhagyását a közutakon való használatra. Áprilisban a teherautó-gyártó megkezdte a GenH2 Truck tesztelését tesztpályáin, miután a kamiont előző évben bemutatták. A tesztelés során a teherautó sikeresen több ezer kilométert futott.

A Daimler célja, hogy a jármű akár 1000 km-es hatótávolságot is elérjen megállás nélkül.

A tesztelés most a közutakon folytatódik, centruma a németországi Rastatt melletti B462-es út, ahol a szélesebb körű eWayBW projekt részeként a teherfuvarozási útvonalakat is villamosítják. Ezen az útszakaszon tesztelik az áramszedővel ellátott, felsővezetékeket használó modelleket, valamint az akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás teherautókat.

Az első sorozatgyártású GenH2 teherautót várhatóan 2027-ben adják át az ügyfeleknek. A Daimler Trucks azt állítja, hogy csak olyan új járműveket fog kínálni, amelyek szén-dioxid-semlegesek ("tank-to-wheel"). Célpiacaik Európa, Japán és Észak-Amerika, melyeket 2039-ig terveznek meghódítani. E cél elérése érdekében kétirányú főerőkifejtést tesznek: egyik irány mind az akkumulátoros, másik irány pedig a hidrogén meghajtású rendszerek.

A technológiáknak ez a kombinációja – állítja a Daimler – lehetővé teszi, hogy ügyfelei számára a legjobb lehetőségeket kínálja. Minél könnyebb a rakomány és minél rövidebb a távolság, annál valószínűbb, hogy akkumulátoros hajtást használnak. Minél nagyobb a terhelés és minél hosszabb a távolság, annál valószínűbb, hogy az üzemanyagcellák lesznek a választott rendszer.