Cummins és a „Hidrogén hibrid”?

A Cummins hidrogénüzemű belső égésű motorja (H2-ICE) programja készen áll a továbblépésre. Eddigi fejlesztéseit egy közepes teljesítményű 6,7 literes és egy nagy teljesítményű 15 literes motor kifejlesztésével toldja meg. Az új hidrogénmotorok célja a nulla szén-dioxid-kibocsátás, a nagyobb teljesítménysűrűség és a jobb hőhatás elérése.

A vállalat felgyorsítja a fejlesztési munkát, miután az Egyesült Királyság kormánya 7,2 millió font (9,9 millió dollár) összegű támogatást ítélt oda, amelyet a brit Advanced Propulsion Center (APC) biztosít, elismerve annak lehetőségét, hogy a H2-ICE jelentős szerepet játszhat a kereskedelmi teherautók és építőipari berendezések szén-dioxid-mentesítésében 2025-től. Az APC18 Brunel nevű projekt 6,7 literes hidrogénmotorja tervezetten a közepes teherbírású teherautók, autóbuszok és építőipari gépek (kotrógépek, gumikerekes rakodók) hajtására összpontosít. Az új 15 literes platform pedig a távolsági tehergépkocsik, illetve más nagy teherbírású gépek, gépjárművek dízelmotorjainak kiváltására jelenthet alternatívát. A hidrogén nagy energiasűrűsége lehetővé teszi a könnyebb tárolást, anélkül, hogy veszélyeztetné a jármű hasznos terhelését vagy hatótávolságát. A Cummins és a hidrogén-tároló rendszerek gyártására szakosodott NPROXX közötti partnerség lehetővé teszi akár üzemanyagcellás rendszerekkel történő integrálását is. Tehát ennek nyomán új platform is születhet: a „hidrogén hibrid”!

A H2-ICE alkalmazása teljesen új motorplatformok bevezetésének lehetőségét vetíti előre, melyek a teljesítménysűrűség, a súrlódás csökkentése és a termikus hatékonyság tekintetében optimálisak, így elkerülhetővé válhatnak a jellemző teljesítménykorlátozások és a hatékonysággal kapcsolatos kompromisszumok, melyeket a dízel motorok alkalmazásánál meg kellett kötni.

"A hidrogénmotor program potenciálisan bővítheti a rendelkezésre álló technológiai lehetőségeket a fenntarthatóbb megoldások megvalósítása érdekében, kiegészítve a hidrogén üzemanyagcellás, akkumulátoros elektromos és megújuló földgáz hajtásláncokban rejlő képességeinket" – mondta Jonathon White, a Cummins felelős vezetője.

Kíváncsian várjuk mi lesz a vége!