A hidrogénüzem tesztje a teherszállításban
A skót Arcola Energy főszereplésével program indult a hidrogén-tüzelőanyagcellás teherautók zöld hidrogén-utántöltő infrastruktúrájának kialakítására. A skóciai projekt felméri, hogy a zéró emissziós tüzelőanyagcellás elektromos járművek (FCEV) alkalmazása járható út-e azoknak az árufuvarozóknak, akik szén-dioxid-mentesítésre törekszenek a kibocsátás-érzékeny ágazatokban, például az erdészetben, az élelmiszer-, valamint itallogisztikában. A kísérlet a Skóciában meglévő zöld hidrogénellátó és töltő infrastruktúrára alapoz. A platform tüzelőanyagcellából, akkumulátorból, hidrogén tárolókból és magukból a járművekből áll. A hatékonyság, a megbízhatóság és a tartósság középpontjában a platform adatokat is továbbíthat a járművezetőknek és a flottakezelőknek, hogy idővel csökkenthessék a működési költségeket.
„A lehetőségek feltérképezésével meghatározhatjuk a járművekre és az infrastruktúrára vonatkozó követelményeket, amelyekre szükségük van, annak érdekében, hogy idővel bővítsük a kapacitást és képességeket más ágazatokban és járműtípusokban.” – mondta Richard Kemp-Harper, az Arcola Energy stratégiai igazgatója.
Az Arcola modellezi és integrálja a teszt tapasztalatait koncepciótervező és járműfejlesztési programjába. A teszt eredményét követően egy 20-30 teherautóból álló tesztflotta alkalmazása fog következni egy jövőbeli vizsgálathoz. A teszttel kapcsolatos várakozások igazolhatják azt az elgondolást, hogy az alapvetően dízel motorra alapozott nehézszállító eszközök – kamionok, buszok, tehergépjárművek és munkagépek - hajtására a hidrogéncellás megoldások reális alternatívák lehetnek már a közeljövőben.