Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. szeptember | Olvasson bele!

Hyundai hidrogénstratégia

hirdetés

A Hyundai bejelentette 2040-ig megvalósítandó hidrogén stratégiáját számos különböző technológia és mobilitási megoldás bevezetésével mind a szállítási, mind az ipari szektorban. A koreai járműgyártó 2028-ra a tüzelőanyagcellás elektromos vagy akkumulátoros hajtásláncokon keresztül az összes új haszongépjárművet villamosítani fogja az üzemanyagcellás rendszerekre alapozva.

hirdetés

A vállalat elképzelése szerint 2040-re a hidrogén energiát a közlekedés mellett számos iparágban alkalmazzák. Jelenleg a Hyundai tömegesen gyártja Xcient Fuel Cell nagy teherbírású teherautójának frissített változatát. Ezenkívül a vállalat fejleszt egy 5-7 méteres üzemanyagcellás járművet (PBV), amely a könnyű haszongépjárművek piacát célozza meg. A Hyundai várakozása szerint ez 2030-ig évente hétmillió egységnyi eladást jelent majd, amelyet az üzleti lehetőségek autonóm vezetésre és robotikára való kiterjesztése is támogat majd.

A Hyundai azt tervezi, hogy 2023-ban bevezet egy új generációs tüzelőanyagcellás rendszert, amely kisebb és olcsóbb, de javult a tartóssága és teljesítménye is. A Hyundai jelenleg fejleszt egy harmadik generációs tüzelőanyagcella köteget (stack), amely a jelenleg használt NEXO köteg utódja lesz. A gyártó a harmadik generációs tüzelőanyagcella köteg két teljesítményváltozatát mutatta be: 100 kW-os és 200 kW-os változatokat. A 100 kW-os verzió 30%-os méretcsökkentése megkönnyíti az alkalmazások járművekbe való beépítését, míg a 200 kW -os verziót kereskedelmi célokra tervezték, és nagyjából megegyezik a jelenlegi NEXO rendszer méretével, de kétszeres teljesítményt tud előállítani.

A 2018-ban gyártott második generációs kötegek 5000 óra és 160 000 km megtételére elég energiát voltak képesek tárolni, de ezúttal a gyártó célja 50-100%-kal javítani ezt a teljesítményt, lehetővé téve a haszongépjárművek számára, hogy 500 000 km-t tegyenek meg ugyanazzal a packkal. Az új tápegység modullal összeállítva a harmadik generációs változat egy rugalmas és moduláris rendszer, amely 500 kW és 1 MW közötti teljesítményt képes biztosítani.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés