A Toyota hidrogén tüzelőanyagú belső égésű motort fejleszt
A Toyota Motor Corporation bejelentette H2 motorhajtóanyagú belső égésű motor fejlesztését, melyet az autósportban tesztel. A háromhengerű hidrogénmotorral szerelt autó egy Toyota Corolla alapú kézi váltós, összkerékhajtású versenyautóban kerül. Indul a japán Fujiban (május 21–23.), az idei, 24 órás versenyen.
A háromhengerű turbófeltöltővel és közbenső hűtővel épített szikragyújtású motor benzin helyett 700 bar-ig sűrített hidrogént használ, ezért nem bocsát ki CO2-őt. Ez nem azt jelenti, hogy a kipufogógázban nincs szennyezőanyag, hiszen a levegő nitrogénjének egy kis hányada nitrogénoxiddá alakul. A NOx-ot pedig redukálni kell.
A GE16-GTS típusú tesztmotorban a hidrogént egy módosított gázellátó és befecskendező rendszeren keresztül juttatják a dugattyús motor égésterébe. Az égésnek gyorsabban kell megtörténnie, mint egy hasonló benzinmotor esetében, ezáltal javítja a motor dinamikai viselkedését. A verseny során a hidrogén tankolást a Fukushima Hydrogen Energy Research Field biztosítja.