A Bryson-projekt új nyomásos hidrogéntárolót fejleszt
Projektkonzorcium kutatja az újfajta nyomásos hidrogéntárolók fejlesztését. A laposszerkezetű csőtartályok egyszerűen integrálhatók az univerzális járműarchitektúrába.
A Bryson (BauRaumeffiziente HYdrogenSpeicher Optimierter Nutzbarkeit – optimális felhasználású, kedvező beépítési térfogatigényű hidrogéntároló) projekt keretében a Drezdai Műszaki Egyetem, a BMW, a Sachseni Könnyűszerkezeti Központ, a Wela Kereskedelmi Vállalat és a Müncheni Főiskola közösen fejlesztik a nyomásos hidrogéntárolót. A tervezett laposszerkezetű tárolótartály-rendszerek teszik lehetővé az egyszerű integrációt az univerzális járműarchitektúrákba.
A Drezdai Műszaki Egyetem Könnyűszerkezeti és Műanyagtechnológiai Intézete (ILK) és a Sachseni Könnyűszerkezeti Központ GmbH, valamint a Herone GmbH dolgozik közösen a láncba kapcsolt csőtárolókon. Ezeket termoplasztikus szálaskompozit-féltermékekből fonóeljárással gyártják. A fonási technika teszi lehetővé, hogy a tüzelőanyagcellás járművek hidrogéntartályának gyártási költsége csökkenjen, és egyszerűbb legyen a tartályszerkezetek újrafeldolgozása.