Utánuk megyünk?
A német műszaki vizsgatechnológia, benne a környezetvédelmi mérés, a kezdetektől fogva példa volt számos ország hatósága számára. Nemcsak példa mind a mai napig, hanem konkrét technológia-átvétel, mondhatjuk úgy is, hogy „átérzett honosítás”. E sorból mi sem maradtunk ki, hozzáteszem, hogy helyesen tettük. Nem őrzik ők sem a bölcsek kövét, voltak olyan előírásaik, melyekről kiderült, hogy a gyakorlatban maradéktalanul nem kivitelezhető.
Túl is léptek rajta. Most ismét tettek egy, az EU-irányelvtől eltérő lépést. Szigorítani szabad, mondja az irányelv, ők ezt meg is tették. Sokáig folyt a szakmai vita Európa-szerte, hogy szabad-e csak az OBD-re hagyatkozni a környezetvédelmi ellenőrzésnél, vagy az OBD mellé az Euro 6-nál is kell csővégi gázmérés. E vitáról az Autótechnika, annak sűrűjében, beszámolt (CITA TEDDIE – Javaslatok a dízelmotoros gépkocsik környezetvédelmi vizsgáztatásához; Autótechnika, 2013/9. szám).