Ford phev transit
A kipufogószennyezés nélküli városi közúti közlekedés – ebben is az áruszállítás – feltétel nélküli szükségessége túl van a kívánságon. A műszaki megoldások tömegszerű kipróbálásának időszakát éljük, és kötelező bevezetése már sokáig nem várat magára. Természetes, hogy a kísérleti színteret a legzsúfoltabb metropoliszok adják. Csak első olvasatra megdöbbentő, hogy például Londonban a haszongépjárművek naponta 280 000 fuvart, azaz közel 13 millió kilométert teljesítenek egy-egy tipikus hétköznapon. E munka 75 százalékát a csúcsforgalom idején végzik a kisáruszállítók, és ilyenkor London belvárosában óránként több mint 7000 ilyen jármű közlekedik. Túl az általános szabályozáson, a városok külön is elrendelhetnek korlátozásokat. Ha Magyarország, illetve Budapest elnyerné az olimpia rendezési jogát, ilyen természetű intézkedésekre itt is sort kell keríteni.