Ígéretesek a nátriumion-akkumulátorok

Az akkumulátor- és autógyártók egyre inkább a nátriumion-akkumulátorok felé fordulnak, holott eddig csak a lítiumion árnyékában volt némi reménye az alkalmazásra. A számos előnnyel kecsegtető technológiára azonban különösen a kínai gyártók támaszkodnak. A CATL-gyárak gyorsan áttérhetnek a nátriumion-akkumulátorok gyártására.

A lítiumion-akkumulátorokhoz képest a nátriumion-akkumulátorok kisebb teljesítménysűrűséggel és lényegesen kevesebb töltési ciklussal rendelkeznek. A technológia az 1980-as években történt első felfedezése óta küzd ezzel. Az energiasűrűség jelenleg körülbelül 140–155 Wh/kg (HiNa Battery), vagy akár 160 Wh/kg (gyártó: CATL). A következő generációval azonban a CATL akár 200 Wh/kg energiasűrűséget kíván elérni, ami megfelel egy modern lítium-vas-foszfát cella energiasűrűségének. Kínában már kaphatók az első 300 km körüli hatótávolságú, nátriumion-akkumulátorral felszerelt e-autók. A kínai állami tulajdonú Chery autógyártó lesz az első olyan vállalat, amely akkumulátorokat kap a CATL-től. A JAC már megkapta a kínai ipari minisztérium MIIT engedélyét is, hogy nátriumion-akkumulátorokkal gyártsa le kis méretű és olcsó e-autóit. Mert a lítiumakkumulátorok korábbi gyártási rendszereivel és eljárásaival való kompatibilitás gyors tömeggyártást tesz lehetővé.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.