A belső égésűek finanszírozzák az elektromosat
A Ford elektromosautó-üzletágba való belépése a tervezettnél lényegesen drágább és lassabb lesz – nyilatkozta Jim Farley vezérigazgató A belső égésű motorok erős eladásai azonban pénzügyi mozgásteret adnak az amerikai autóóriásnak a változtatásra. Az elmúlt negyedévben a Ford elektromos autókkal foglalkozó részlege csaknem 1,1 milliárd dolláros (mintegy 1 milliárd eurós) működési veszteséget könyvelt el 1,8 milliárd dolláros árbevétel mellett. A cégcsoport most az egész évre vonatkozóan is lényegesen nagyobb mínuszt vállal az üzletágban, mint korábban. A Ford 4,5 milliárd dolláros működési veszteséget jósolt csütörtökön. Korábban nyereségre számítottak.
Ráadásul a tervezettnél lassabban bővítik a termelést, Jim Farley szerint a Ford nem bocsátkozik árháborúba a piaci részesedés megszerzése érdekében. A Ford 2024-re szeretné elérni a 600 000 elektromos autó éves gyártásának tervezett kapacitását. A Ford terve az, hogy az elektromos autókra való átállás finanszírozása a belső égésű motoros járművek értékesítésével fog megtörténni.