Új „fejedelmi házasság” köttetett: Bugatti-Rimac

A történelmi mondást kölcsönvéve és aktualizálva: „Házasodj csak drága autóipar!” Novemberben ismét „fejedelmi házasság” köttetett, a Rimac Automobili hivatalosan is egyesíti erőit a Bugatti Automobiles-szel a nemrég bejelentett Bugatti Rimac néven. Az új vállalat úgy látja, hogy a két gyártó izgalmas mozgásokat generálhat az autóiparban, amelyet eredetileg a Porsche AG sportautó-gyártó kezdeményezett és támogatott.

A Rimac rövid, de gazdag 10 éves története után a következő fázisába lép, 2021. november 1-től Bugatti Rimac név alatt fut tovább. A Rimac csoport lesz a Bugatti-Rimac fő részvényese 55%-os részesedéssel. Az alapító Mate Rimac megtartja részesedését a Rimac csoportban 35%-kal, a Porsche 22%-kal, a Hyundai Motor Group 11%-kal, az egyéb befektetők pedig 32%-kal részesülnek az új sportkocsi gyártó tulajdonjogából.

A Rimac akkumulátorrendszerek, hajtásláncok és egyéb elektromos jármű-alkatrészek fejlesztésével, gyártásával kapcsolatosan ismert mely számos gyártónak beszállít. Most egy új kalandba kezd a Bugattival, emellett Rimac Technology néven másik cég is születik, amely 100%-ban a Rimac csoport tulajdonában lesz.

A Bugatti-Rimac két autóipari és technológiai tekintetben úttörő cég egyedülálló kombinációjaként jön létre. A Rimac jellegzetes agilitása, műszaki szakértelme és könyörtelen innovációja az elektromos járművek terén, valamint a Bugatti 110 éves tervezési és tervezési öröksége a világ legikonikusabb hiperautóinak egyikében egy vezető hiperautó-gyártó cégben egyesül. A Porsche stratégiai partnerként erős szerepet fog betölteni a közös cégben.

A Bugatti-Rimac globális központja a Rimac jelenlegi bázisán, a horvátországi Zágráb külvárosában található, de idővel áttér a nemrég bejelentett 200 millió eurós, 200 000 m2-es Rimac Campusra, amely egyben a Rimac Technology otthonaként is szolgál.

Az építkezés megkezdése után a jövőbeli Rimac Automobili és Bugatti hiperautók közös kutatása és fejlesztése a Rimac Campuson fog történni – várhatóan 2023-tól. A Bugatti Rimac 435 alkalmazottal kezdi meg működését, amelyből 300 fő zágrábi, 135 fő pedig a franciaországi Molsheimben lesz. Ezenkívül a Bugatti Engineering wolfsburgi telephelyén 180 ember támogatja majd az új céget. A Rimac Technology több mint 900 alkalmazottat fog foglalkoztatni. A Rimac csoport összesen több mint 1300 alkalmazottat foglalkoztat különböző telephelyein.

A házasságtól függetlenül a Rimac Automobili és a Bugatti Automobiles továbbra is külön márkaként és gyártóként működik tovább, megtartva egyedi gyártóüzemeiket Zágrábban és Molsheimben, valamint az értékesítési csatornákat is.