Atkinson-motoros Skodák, az új EVO választékban

A Škoda bejelentette, hogy az új Skoda Fabia a Volkswagen-csoport legújabb EVO-generációjának öt motorjával kerül piacra. A család mind az öt tagja 65 és 150 lóerő közötti teljesítményt nyújt, és megfelel az Euro 6d kibocsátási szabványnak. A két 1,0 literes MPI motor teljesítménye 65 lóerő, melyek manuális, 5 sebességes sebességváltóval szereltek, az 1,0 literes TSI verzió pedig 95 lóerőt produkál. Az 1,0 literes 110 lóerős TSI 6 sebességes kézi sebességváltóval vagy 7 sebességes DSG váltóval elérhető. Az új Fabia legerősebb motorja az 1,5 literes TSI motor, mely 150 lóerős – természetesen DSG váltóval szerelt.

A Fabia modellekhez kínált EVO motorok nagyrészt megegyeznek a többi VW-csoport modellben már korábban bemutatottakkal, azonban a Škoda számos finomítást hajtott végre az üzemanyag -fogyasztás és a károsanyagkibocsátás csökkentése érdekében. A két MPI motor előnye forgattyús mechanizmus optimalizált alkatrészei, mely csökkenti a súrlódási veszteségeket, míg a hengerfej és a motorblokk körüli vízkeringtető rendszer célzott módosítása nagyobb hűtési hatékonyságot biztosít a hengerek, az égéstér és a már ismert hengerfejbe integrált kipufogócsatorna számára.

A háromhengeres MPI motorok az Atkinson-elven működnek, a szívószelepek csak a sűrítési ütemben zárnak. Ennek eredményeként a levegő egy része visszaszorul a szívócsonkba. Ez csökkenti a sűrítési arányt, ami viszont csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. A két 1,0 TSI közvetlen befecskendezésű motor befecskendezőrendszere 350 bar üzeminyomáson működik. Innovatív plazmabevonatuk mindössze 150 μm vastag - váltja az alumínium henger forgattyúházában lévő öntöttvas hengerhüvelyeket - csökkentve a súrlódást, ezáltal csökkentve a forgattyús-szerkezet átforgatási ellenállását. Ez még tovább csökkenti az üzemanyag -fogyasztást és a károsanyag -kibocsátást, miközben csökkenti a hőterhelést a hő egyenletesebb elosztása és égéstérből történő elvezetése révén.

A plazmabevonatú hengerfal és a 350 bar üzeminyomású befecskendező rendszer az új 1.5 TSI motorban is megtalálható. A négy henger közül kettő kis terhelés esetén természetesen lekapcsolható, ahogy már a Volkswagen modelljeitől megszokhattuk.

 

Forrás: Skoda sajtóhír