Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. augusztus | Olvasson bele!

FEV nehézgépjárműves fejlesztések

hirdetés

Ahogy John Elkann a Ferrari vezére (többek között…) nemrég kijelentette, az elektrifikáció új lehetőségeket ad, amelyek lehetővé teszik, hogy a gyártók minél különlegesebb és változatosabb termékeket gyártsanak. Napjaink egyik kiemelkedő innovátora a FEV tovább fokozza nagyszerű ötletei megvalósítását, melyek nem csak piacképes üzleti lehetőségek, hanem önálló üzletággá növik ki magukat. Annak érdekében, hogy a gyártók megfeleljenek az új nehéz haszongépjárművek számára létrehozott széndioxid-kibocsátásra vonatkozó előírásoknak, egyben javítsák a járműválasztékot, a FEV számos szoftver és hardver alapú megoldást fejleszt. Rövid cikkünkben most a FEV új szoftveres megoldása szerepel, amely ötvözi a célzott navigációt az energiafelhasználás optimalizálásával.

Hajtástípustól függetlenül a FEV a járművek hálózatán alapuló vezérlési koncepciók irányába mozdult, ezért jelenleg olyan megoldásokat fejleszt, amelyek valós időben figyelik a vezetési stílust a paraméterek és az infrastruktúra adatok 4G és 5G-n keresztüli összegyűjtésével és értékelésével, melynek alapja a mobilkommunikációs hálózat. Alapinformációk közé tartozik a jármű helyzete, a közlekedési táblák, a jelzőlámpák időzítése és a jármű tervezett és alternatív útvonalain lévő töltőállomások díjszabási információi. A hálózat lehetővé teszi, hogy elemezzék az úton lévő egyéb járművek számát és ezen közlekedő járművek viselkedését. Ez a felhő alapú technológia már a világ más részein is előrevetítette a járművek maximális hatékonyságának elérését és az üzemeltetési költségek minimalizálásának lehetőségét.

hirdetés

„Ha a navigációt ötvözzük az energiafelhasználással, pl. a vezetési módokkal, vagy az adott útvonal töltési lehetőségek szerinti optimalizálásával, ez esetben a járművek átlagos hatótávja kétszámjegyű százalékponttal növelhető. Az olyan alfunkciók, mint például a jármű tényleges tömegének online becslése és az egyéni vezetési stílus mérése, lehetővé teszik az előrejelzési algoritmusok rendkívül pontosságát” - mondta Stefan Pischinger, a FEV vezérigazgatója. „A jövőben teljesen természetes lesz, hogy nemcsak a vezetési és pihenőidőt, hanem a töltési időt is belefoglaljuk az útvonaltervezésbe.”

Mivel a jövő számos járműve akkumulátoros, üzemanyagcellás elektromos, vagy hidrogén tüzelőanyaggal hajtott belső égésű motoros jármű lesz, a FEV minden hajtástípusra gondol szoftverei fejlesztésénél.

„Ügyfeleink nagyra értékelik a kompakt fejlesztéseinket, illetve az azokhoz kapcsolódó idő- és költségelőnyöket; különösen azért, mert a jövőben új kibocsátási követelményeknek leszünk kénytelenek megfelelni” - mondta Pischinger professzor. „A FEV rendelkezik a megfelelő és átfogó szakértelemmel és erőforrásokkal, hogy kompetenciáit a szükséges tudományágak között csoportosítsa, annak érdekében, hogy az ügyfelek érdeklődésének megfelelő, optimális fenntartható megoldást biztosítsa.” – folytatta a vállalat vezetője.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés