Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. augusztus | Olvasson bele!

Volta Zero a városi szállításban

hirdetés

A Volta Trucks bejelentette az új Volta Zero prototípusa megjelenését. A prototípus jelenleg egy alváz, mely, egyedileg gyártott, teljesen elektromos, 16 tonnás haszongépjármű alá kerül, amelyet a belvárosi forgalomban történő szállítási és egyéb logisztikai munkákhoz fejlesztenek.

A vállalat közleménye szerint a prototípust hat hónap alatt tervezték és építették fel a javasolt gyártási specifikáció vázának és a hajtáslánc alkatrészeinek felhasználásával. A markánsabb részegységek: a Proterra nagyfeszültségű akkumulátora, valamint a Meritor által szállított integrált hátsó tengely, villanymotor és erőátviteli egység. A Volta Zero-t a vállalat saját mérnökei tesztelik a legfontosabb ügyfeleik bevonásával, így azonnal kézzel fogható, torzulás mentes információkat kapnak maguktól a felhasználóktól az elvárt szempontokról.

A teherautó teste szén-semleges lenszálból készült, míg az elemek lítium vas-foszfátból áll, így nem támaszkodnak a ritkaföldfémekre, mint más elektromos járműtípusok. A teherautó kialakítása nem egy korábbi dízelmotoros teherautóból, hanem teljesen új koncepció mentén történt, amely alacsony, központi ülősarokkal rendelkezik a vezető számára, magas plexiüveg ablakok a jobb kilátást biztosítanak és alacsony bejárati padló került kialakításra a rakodások megkönnyítésére, gyorsítására is. A tükrök helyett a teherautó a 360 fokos kamerákra támaszkodik. A Volta 160- 200 kWh kapacitástól tervezi a jármű teljesítményét, így a teherautók 90-120 mérföldet távolságot tehetnek meg egy feltöltéssel, csúcssebessége „városi és agglomerációs”, azaz maximum 90 km/h. Mivel ezeket a városi vagy külvárosi területek szállító játművének szerepére tervezettek, a fejlesztők a valójában használt sebességtartományra optimalizálhattak; mivel a városi szállítójárművek többnyire csak korlátozott számú órát dolgoznak, egy éjszakán át feltölthet a telephelyen.

A járművek teljes gyártása várhatóan 2022 végén kezdődik. „A Volta Zero alvázunk jelentős mérföldkő utunk során, mely az első vevői specifikációjú járművek gyártására irányul. Rendkívül rövid idő alatt, körülbelül 18 hónap alatt született meg.” - kommentálta a bemutatót Essa Al-Saleh, a Volta Trucks vezérigazgatója.

hirdetés

Míg a hagyományos járműgyártóknak évekbe telik a piaci felmérés, a tervezési folyamatok és a járműfejlesztés, addig a Volta Trucksnál a lehető legnagyobb gyorsasággal dolgozunk, mert tudjuk, hogy a világ éghajlati veszélyei nem tudnak kivárni, és ügyfeleinknek most van a járművekre szükségük. Hat hónap alatt megterveztünk és kifejlesztettünk egy alváz prototípust és 18 hónap múlva sorozatgyártású járműveket építünk vevőink számára. Erre van szüksége az ügyfeleknek, és ezt fogjuk teljesíteni. "

A Volta teherautók gyártója elektromos haszongépjárművek széles választékát kínálja, mellyel nagyban fedi a jelenleg még kialakulóban lévő városi szállítási igényeket, kalkulálva azokra az időkre, amikor már csak zéró emissziójú – leginkább elektromos – járművek hajthatnak majd csak be a belvárosokba. A Volta flottacégeknek és kisvállalkozásoknak is tervez portfóliót, melyben 7,5-, 12- és 19 tonnás tehergépjárművek új változatai lesznek elérhetőek.

A konstrukció a következő videókon tekinthető meg:

(Küllei)


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés