Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. július | Olvasson bele!

Megújított Renault Trucks kínálat

hirdetés

A Renault Trucks 2021-ben megújítja a T, T High, C &K kínálatát, jelentős fejlesztéseket eredményezve a vezetési kényelem, a fedélzeti kényelem, a biztonság és a hatékonyság terén. Ez a legfontosabb fejlesztés a gyártó termékcsaládjának 2013-as teljes megújulása óta.

A Renault Trucks 2021-ben megváltoztatja járművei külsejét, magabiztosabb stílust kölcsönözve, különösen a fényszórókat illetően, amelyek méretét lecsökkentették, hogy nagyobb lehessen az alsó rész fényezett felülete. Új, méhsejt mintázatú hűtőrács egészíti ki a 2021-es Renault Trucks tehergépkocsik modernebb, letisztultabb dizájnját.

Új, több irányban állítható kormányoszlop

A járművek új, három irányban állítható kormányoszlopot kaptak. Ezáltal a járművezetők a számukra legmegfelelőbb vezetési testhelyzetet vehetik fel, a testalkatukhoz, a fuvarfeladat követelményeihez és a személyes igényeikhez igazodva. A kormányoszlop egyetlen lábkapcsolóval mozgatható, amellyel a kormánykerék helyzete és meredeksége is beállítható. Beállítás közben két kézzel fogható a kormánykerék, majd azonnal rögzíthető, ami pontos és biztonságos használatot nyújt. Továbbá a gyújtáskapcsolót a kormányoszlopon egy indítógomb helyettesíti.

Új, moduláris ülések

Mivel egy nehéz-tehergépjármű vezetője naponta átlagosan kilenc órát tölt a kormánykerék mögött, az üléseknek kényelmesnek kell maradniuk a jármű teljes élettartama során, és minden egyes járművezető számára megfelelőnek kell lenniük. Ezért a Renault Trucks újratervezte az üléseit, így mostantól egy moduláris üléscsaládot kínál teljes körű rugalmassággal az állítási lehetőségek, a kombinációk választéka és az opciók tekintetében.

Megnövelt tárolókapacitás

A Renault Trucks T, T High, C és K típus 2021-es változata új tárolási megoldásokat is kapott. A járművezető által könnyen elérhető helyre egy táblagép- és okostelefon-tartó került, egyszerre több készülékhez is hozzáférést biztosítva, amelyek két USB-C típusú csatlakozón keresztül tölthetők. Kiegészítették a műszerfalat egy új, A4-es dokumentumok tárolására alkalmas fiókkal is.

hirdetés

Az utasoldalon pedig két tárolóhely kapott helyet összesen 7 liter befogadóképességgel (köztük egy 2 literes hűthető rekesszel).

Az új Renault Trucks T, T High és C típust szériában LED-es világítóberendezésekkel szerelik fel. Mivel a LED-es fény közelebb áll a természetes fényhez, jobban érzékelhetővé teszi a kontrasztot és a színeket a járművezetőknek. Ez jelentősen javítja az éjszakai láthatóságot és ezáltal a biztonságot. A LED-technika további előnyei a megbízhatósága és a tartóssága. Egy LED-es fényforrás élettartama akár harmincszorosa is lehet egy hagyományos izzóénak. Továbbá LED-es lámpákat helyeztek el az ajtók belső oldalán is, hogy megvilágítsák a küszöböket, biztonságosabbá téve éjszaka a be- és a kiszállást a járművezetőknek. A járművezetők, a rakományuk és a többi közlekedő optimális biztonsága érdekében számos extrafelszerelés is rendelkezésre áll, beleértve egy mechanikus betörésgátló eszközt (belső biztonsági ajtózár), kamerákat és mozgásérzékelőket, valamint a gyalogosokra és kerékpárosokra kiváló rálátást nyújtó alsó ablakkal ellátott ajtókat. Végül, a rögzítőfék vészhelyzeti üzemmódja csökkenti a jármű váratlan elmozdulásának kockázatát, amikor a járművezető elhagyja a fülkét, azáltal, hogy automatikusan működésbe hozza a kerékféket a tehergépjármű rögzítéséhezz.

3% tüzelőanyag-megtakarítás

Először is, javították a fülke aerodinamikáját a hűtőrács körül, míg a kerékjárati íveket toldatokkal látták el a légáramlás javításához. Másodsorban, a járműveket műszakilag is továbbfejlesztették az üzemanyag-fogyasztás további csökkentése érdekében. Ennek része az Optivision, azaz a domborzathoz előrelátóan igazodó sebességszabályzó automatika új változata, valamint az optimalizált sebességtartó automatika kétféle választható vezetési móddal. Az Eco on az alapértelmezett üzemmód, amely a gyorsítás, a fokozatváltás, a sebességtartás és a lassítás módosításával optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást, míg az Eco off lehetővé teszi a járművezetőknek, hogy megváltoztassák a vezetési módot. A kijelző valós idejű információt nyújt a járművezetőnek a vezetési stílusáról; minél több falevelet mutat, annál gazdaságosabb a vezetés. Az új Pulse and Glide funkció tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást azáltal, hogy ciklikusan változtatja a jármű sebességét a sebességtartó automatikával beállított értékhez képest (+/- 2 km/óra). Végül, az új Renault Trucks T és T High járműveket szériában A minősítésű gumiabroncsokkal szerelik fel, amelyek az üzemanyag-takarékosság terén a leghatékonyabbak a piacon.

A szervizlátogatások ésszerűsítése a távoli frissítési szolgáltatásokkal

Mindemellett a Renault Trucks szervizhálózatának szakemberei előzetes diagnosztikát, működéssel kapcsolatos frissítéseket és távoli beállításokat is végezhetnek a járműveken. Ez csökkenti a szervizlátogatások számát, illetve optimalizálja azokat.

Kiterjesztett olajcsere-intervallumok akár 150 000 kilométerig

A használattól és a futásteljesítménytől függően a 13 literes, Euro VI-os motorral ellátott járművek olajcsere-intervalluma 150 000 kilométerig vagy 18 hónapig is kiterjeszthető, kisebb szerződéses karbantartási költségeket (munkadíj és anyag), optimalizált, kevesebb szervizlátogatással járó karbantartási ütemtervet és további üzemanyag-megtakarítást eredményezve.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés