Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. március | Olvasson bele!

Új PEUGEOT e-RIFTER

hirdetés

A PEUGEOT folytatja elektromos személygépkocsi-kínálatának fejlesztését. A PEUGEOT RIFTER, mostantól 100%-ban elektromos motorral is elérhető.

Az új PEUGEOT e-RIFTER a power of choice koncepció részeként:

  • Hatótávja a WLTP ciklus szerint akár a 280 km-t is elérheti.
  • 2 különböző hosszúságban készül (Standard és Long), és akár 7 személy szállítására is alkalmas.
  • 5 személlyel a csomagtér mérete 1050 literig bővíthető.
  • Maximális vontatási kapacitása 750 kg.

A PEUGEOT e-RIFTER a moduláris, többféle meghajtással is kombinálható EMP2 (Efficient Modular Platform) platformra épül. 100%-ban elektromos hajtású változatának maximális teljesítménye 100 kW, maximális nyomatéka 260 Nm, amely az indulás pillanatától fogva azonnal rendelkezésre áll, mégpedig rezgés, zaj, sebességváltás, szagok és természetesen helyi károsanyag kibocsátás nélkül.

Az elektromos hajtáslánc (elektromos motor, inverter és egyenáram/váltóáram átalakító) hasonló az új PEUGEOT e-PARTNER-éhez. Ennek megfelelően az e-RIFTER hajtó áttételének kialakítása is hasonló, a nagyobb terhelésnek megfelelően lett kialakítva. Mindkét karosszériaváltozat (a Standard és a Long is) 18 cellából álló, 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP protokoll szerint verziótól és vezetési stílustól függően akár 280 km-es hatótávra is képes (az adat még homologizáció alatt áll).

Az akkumulátor hőszabályozása az utastér fűtésrendszerére csatlakozik, ennek köszönhetően pedig rövidebb lehet a töltési idő, optimális a hatótáv és nő az akkumulátor élettartama.

Az autó kétfajta fedélzeti töltővel érhető el, melyekkel minden helyzetben könnyű a töltés. Szériafelszereltségként egy egyfázisú, 7,4 kW-os töltő jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os töltő rendelhető hozzá.

A töltőnyílás, amely a bal hátsó sárvédő felett kapott helyet, többféle töltési módot is lehetővé tesz: szabványos hálózati csatlakozóról, megerősített hálózati csatlakozóról, nagy teljesítményű Wall Box segítségével, vagy akár gyorstöltőn is tölthetjük az autót.

hirdetés

Az 50 kWh kapacitású akkumulátor különböző töltési lehetőségei többfélék: otthon, a munkahelyen és nyilvános töltőpontokon egyaránt.

  • szabványos hálózati csatlakozóról (8 A): a teljes feltöltés időtartama 31 óra,
  • megerősített hálózati csatlakozóról (16 A): a teljes feltöltés időtartama 15 óra,
  • 7,4 kW-os Wall Boxról: a teljes feltöltés időtartama 7 óra 30 perc, az egyfázisú kábellel (7,4 kW),
  • 11 kW-os Wall Boxról: a teljes feltöltés időtartama 5 óra, háromfázisú kábellel (11 kW),
  • nyilvános töltőponton: az akkumulátor hőszabályzó rendszere 100 kW-os DC villámtöltő használatát is engedi, ily módon 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.

Nyomatékváltója az „e-Toogle” üzemmód váltó – Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake módokat tesz lehetővé. Az e-RIFTER 3 üzemmódban vezethető, melyek között gombbal válthatunk:

  • Eco (60 kW, 190 Nm): takarékos üzemmód a minél nagyobb hatótávért,
  • Normal (80 kW, 210 Nm): optimális üzemmód a mindennapi használathoz,
  • Power (100 kW, 260 Nm): nagy terhelésre optimalizált üzemmód. 

A „normál” mellett „fokozott” féküzemmód (a sebességváltó B, azaz „Brake” (fék) gombjával elérhető) is rendelkezésre áll, amely a gázpedál felengedésekor lép működésbe, erőteljesebb fékezést tesz lehetővé, egyben – visszatáplálással növeli a hatótávot.

A HV akkumulátor a padlólemez alatt kapott helyet, így egyáltalán nem csökkenti az utastér méretét. Az EMP2 platform és az akkumulátor elhelyezése jót tesz a karosszéria stabilitásának is,

Töltési módjai:

  • töltési megoldások otthonra vagy az irodába – e szolgáltatás része a többféle berendezés (megerősített csatlakozó, Wall box, Smart Wall box stb.), illetve az előzetes felmérés (melynek során szerződött partnerünk szakértője megtervezi a kiépítendő elektromos hálózatot) és a berendezés telepítése is.
  • nyilvános töltési lehetőségek, a Free2Move révén, amely hozzáférést nyújt az Európában működő több mint 220 ezer töltőállomáshoz, valamint töltőpontot is ajánl a távolság, ill. a töltés sebessége és ára szerint.
  • igazolás az akkumulátor kapacitásáról, amelyet átvizsgáláskor állít ki a szerviz, és amely megkönnyíti az autó később eladását azzal, hogy hitelt érdemlően bizonyítja az akkumulátor aktuális kapacitását.
  • 8 év vagy 160 ezer km garancia az akkumulátorra, a kapacitás 70%-áig.

Az új PEUGEOT e-RIFTER Európában 2021 második félévében lesz kapható. A modell Spanyolországban, Vigóban készül.

 

(Feldolgozta: Küllei
forrás: peugeot.hu)


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés