Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. február | Olvasson bele!

Ford: 2030-tól csak elektromos autók lesznek

hirdetés

A Ford Europe bejelentette a belső égésű motorral szerelt autók korszakának befejező dátumát.

A GM után a második legnagyobb amerikai gyártó, a Ford Europe, nem sokkal a Mustang Mach-E piacra dobása után bejelentette, hogy 2026-ig minden európai autómodellt fel kell kínálni legalább egy tisztán elektromos hajtással vagy plug-in hibrid változattal. Négy évvel később a terv csak tisztán akkumulátoros elektromos modellek gyártását tervezi.
A Ford bemutatta haszonjárműveinek villamosításának ütemtervét is: 2024-ben a gyártó minden sorozatban legalább egy plug-in hibrid modellt vagy egy teljesen elektromos furgont szeretne ajánlani. 2030-ra az értékesített haszongépjárművek kétharmadának kibocsátásmentesnek kell lennie.
A Ford 2025-re világszerte 22 milliárd dollárt fektet be villamosításba. Ennek egymilliárdját fordítják a kölni-niehli járműgyártás korszerűsítésére. A helyszín a Ford Europe elektromos mobilitási központja lesz. 2023-tól az autógyártó első, az Európában piacra kerülő akkumulátoros tömeggyártású modelljét kezdi gyártani, amely a Volkswagennel való együttműködésből származik.

hirdetés

"A Ford kölni villamosítási központ fejleszteni és gyártani fogja a jövőbeni elektromos járműveinket az ügyfelek számára Európa-szerte" – mondta Stuart Rowley, a Ford Europe elnöke egy sajtótájékoztató alkalmával.

A gyártás mellett az új elektromos jármű műszaki fejlesztése a Ford európai fejlesztési központjában, Köln-Merkenichben is található. A Volkswagennel fennálló stratégiai szövetség részeként a Ford a moduláris elektromos rendszert (MEB) használja a jármű fejlesztésére. Körülbelül 600 000 darab gyártását tervezik az egész életciklus alatt.
Ugyanakkor a Ford bejelentette, hogy a kölni telephely más, "kevésbé döntő fontosságú területein" létszámleépítést hajtanak végre. A gyártó nem közölt további részleteket, csak annyit, hogy jelenleg tárgyalásokat folytat a szociális partnerekkel. Az elkövetkező hónapokban a Ford azt tervezi, hogy Kölnben és Európa-szerte további részleteket közöl villamosítási terveiről.

A Ford Europe 2020 negyedik negyedévében visszatért a nyereségességhez.

Forrás: newsletter-info@kfz-betrieb.de


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés