A BMW lipcsei üzemében az elmúlt 7 év alatt 200 ezer i3-at gyártottak

A BMW Group lipcsei gyárában nemrég gurult le a gyártósorról a 200 000. BMW i3 modell. A 125 kW teljesítményű BMW i3-at és a 135 kW teljesítményű BMW i3s-t külön gyártósoron és speciálisan képzett alkalmazottak építik. Az i3 volt a BMW első tisztán elektromos hajtású szériamodellje, valamint a vállalat első szénszálerősített műanyagból (CFRP) készült karosszériával rendelkező járműve. A CFRP-ből készült Life modul a BMW i szériára jellemző konstrukció része, amelyet eleve az elektromos mobilitásra terveztek.
Az anyag kialakítása szénszálas alapanyagokból szintén a lipcsei gyárban történt. Ezt követte a hajtómodullal, alumíniumházzal történő összeillesztés, amelyen a hajtás, az alváz és a nagyfeszültségű akkumulátor található. A modern gyártási folyamatoknak köszönhetően a lipcsei BMW i3 karos - széria-felépítése és összeszerelése a hagyományos járművekhez szükséges időnek csupán a felét igényli.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.