Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. március | Olvasson bele!

A Toyota Mirai új generációja

hirdetés

A Toyota Mirai új generációjának gyártása 2020 novemberében indul, termelési kapacitást 30 000 egység/évre növelik. A gyártó nagyobb hatékonyságot, nagyobb hidrogén tartályt és harmadával nagyobb hatótávolságot ígér.

A Toyota továbbra is hisz a személygépkocsik tüzelőanyagcellás technológiájában, és 2020 novemberétől megkezdi a Toyota Mirai második generációjának gyártását. A teljesen újonnan kifejlesztett modellnek jelentős előrelépéseket kell hoznia a technológia, a hatékonyság, a teljesítmény és a tervezés terén. Az optimalizált tüzelőanyagcellás rendszer és három, összességében nagyobb térfogatú hidrogéntartály lehetővé teszi az előző modellnél akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot - ígéri a gyártó. Ezenkívül most négy ember helyett öt embernek kellene helyet biztosítani, ami növeli a mindennapi használatra való alkalmasságot. Ezenkívül az új Mirai olcsóbb, Németországban áfás ára már 63 900 eurótól indul.

hirdetés

Az alapfelszereltség tartalmaz már 19 colos könnyűfém keréktárcsákat, JBL hangrendszert 14 hangszóróval, multimédiás rendszert navigációval és 12,3 collos kijelzővel, amely támogatja az Apple CarPlay-t és az Android Auto-t is, intelligens kulcsrendszert, LED fényszórókat, Fűtött ülések elöl és elektromosan állítható első ülések. Az aktív biztonsági és vezetősegítő rendszer jelenlegi generációja, a Toyota Safety Sense biztosítja a biztonságot. A következő magasabb felszereltségi szinten például adaptív bi-LED fényszórók, tolatóasszisztens (RCTA-B), valamint vakfolt-asszisztens (BSM) és parkolási asszisztens (ICS) négy érzékelővel egészül ki, valamint a felső "Advanced" berendezésben (73 900 euró) parkolóasszisztens (IPA +).

A modell a hátsókerék-meghajtású járművek új moduláris platformján alapul, amelyet különféle hajtásokhoz terveztek. Nagyobb merevséget és alacsonyabb tömegközéppontot kell biztosítania a szedán számára, ami növeli az agilitást és a reakciókészséget. Az új Mirai-nak közvetlenebbül és egyenletesebben kell reagálnia a gázpedál mozgására, ami elősegíti a kényelmet és az agilitást.

Fotó: toyota.hu


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés