A profi motorkerékpárváz a fizika szolgálatában
Minden motorkerékpár-gyártó hangsúlyozza, hogy motorja milyen erős, áramvonalas, robbanékony és könnyű. Ennek alátámasztására egyfajta marketinggel támogatott innovatív műszaki hátteret publikálnak előszeretettel, de keveset beszélnek a vázról, a vázgeometriáról és annak hatásairól. Pedig ki kell jelenteni, hogy az elmúlt években erre költöttek a legtöbbet a fejlesztők!
„Már rég nem a szívócsövet polírozzák és a kompresszióviszonyt optimalizálják” a konstruktőrök – foglalja össze a totalbike.hu találóan. Gondoljunk csak bele, hogy akár egy sportos utcai motorról, akár egy pálya-, vagy terepgépről beszélünk, kevés dolog befolyásolja annyira annak élvezeti értékét, mint egy profi váz, amely jól együtt tud működni a rugóstagokkal és a motorral, azaz egy fizikai harmonizációs központtá tud válni. A versenymotorosok jól tudják, hogy ha ebből a hármasból bármelyik nem megfelelő, az a köridőt hatványozottan növeli. Ráadásul a motoros idő előtt elfárad, és nem is fogja élvezni a kanyarok „összefűzését”.