Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. augusztus | Olvasson bele!

Egy pillantás a teljesen elektromos ID.4 kompakt SUV-ra

Az ID. CROZZ bemutatóautó valósággá válik – ez az ID.4. Az új ID.4 még 2020-ban elstartol (a korábbi tervekhez képest valószínű, hogy kicsit késve).

hirdetés

Az ID.3 után ezzel már második modell számára elkezdődik a visszaszámlálás, amely a moduláris elektromos platformon (MEB-Modulare E-Antriebs-Baukasten) nyugszik. „Az ID.3 járműhöz hasonlóan az ID.4 a mérleg szempontjából CO2-semleges járműként kerül a piacra,” harangozza be Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezető operatív igazgatója. „Az ID.4 Európában, Kínában és az USA-ban gyártják és értékesítik majd.” A kibocsátásmentesen közlekedő SUV dizájnja különösen aerodinamikus. Ralf Brandstätter: „a kiváló aerodinamika csökkenti az ID.4 légellenállását, és növeli a hatótávolságot, a hajtóegységtől függően akár 500 km-ig.” Az ID.4 legelőször hátsókerék-hajtással kerül a piacra, ezt pedig majd egy elektromos összkerékhajtású változat követi. A mélyen a karosszéria padlójába elhelyezett nagy feszültségű akkumulátor gondoskodik az alacsonyan lévő, ezáltal menetdinamikailag optimális tömegközéppontról, valamint a nagyon jól kiegyensúlyozott tengelyterhelés-eloszlásról. Csakúgy, mint valamennyi MEB-modell, az ID.4 is szokatlanul nagy helyet kínál a belső térben a kompakt e-hajtástechnikának köszönhetően. A zéró-emissziós SUV műszerfala világos elrendezésű és konzekvensen digitalizált: kezelni nagyrészt érintőfelületekkel, valamint intelligens és intuitív beszédvezérléssel lehet.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés