A Dacia elektromosautó-koncepciót mutat be
A Dacia Spring Electric néven tisztán elektromos koncepció autót mutat be, kihangsúlyozva, hogy a Dacia márka erényei hogyan valósíthatók meg egy tisztán akkumulátorral működő városi autóban.
Az elektromos modell a mindennapos használatra tervezett felszerelésnek és masszív konstrukciónak köszönhetően azokra az ügyfelekre irányul, akik elérhetőbb árakon szeretnének hozzáférni az elektromobilitáshoz. A Dacia Spring Electric a WLTP1 szerinti kb. 200 km-es hatótávolsággal teljesíti a városi, elővárosi közlekedés valamennyi kritériumát. A hivatalos kommüniké szerint: „A koncepcióautó a helyi kibocsátásmentes üzemnek, az agilis vezetési tulajdonságoknak és a magas fokú felhasználóbarát töltésnek köszönhetően megfelel az autómegosztási és hasonló mobilitáskoncepciók minden alkalmazási feltételének. Ezenkívül a Dacia Spring Electric tervezése olyan, hogy rendkívül kevés karbantartást igényel. Az első Dacia elektromos autó műszakilag a Renault-Csoport elektromobilitás terén felhalmozott tízéves tapasztalatából profitál. A Renault ZOE a Csoporton belül Európa egyik legkeresettebb akkumulátorral működők járművét kínálja.”
Az Autó folyóirat (azauto.hu/2020/03/27/dacia-spring-electric-concept/) több más információ mellett úgy tudja, hogy a gyártás 2021-ben indul. Dacia Spring Electric Concept – a kínai verzió végsebessége 105 km/h, tölteni 6,6 kW-tal lehet (AC hálózatról). A Spring szülője az indiai Renault Kwid, illetve ennek a Kínában árult elektromos változata, a K-ZE. Az autó gyakorlatilag készen van, bár a részleteket még nem árulták el, csupán annyit, hogy a WLTP szerinti hatótáv kb. 200 km. A K-ZE alapára (44 LE-s villanymotorral és 26,8 kWh-s lítium-ion akkuval) alapára kb. 2,6 millió forintnak megfelelő jüan, de a csúcsmodell is csak éppen felülről karcolja a 3 milliót.