Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. december | Olvasson bele!

A Schaeffler 23,5 milliárdból épít új gyárat Szombathelyen

A Schaeffler-csoport 23,5 milliárd forintos beruházással új gyárat épít Szombathelyen, 150 új munkahelyet teremtve, amelyhez a kormány 5 milliárd forint vissza nem térítendő készpénztámogatást nyújt - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten.

Közölte: a Schaeffler, amely a világ 23. legnagyobb autóipari beszállító vállalata, új stratégiája keretében folyamatosan növeli az elektromos autók komponenseinek gyártási kapacitását.

A vállalat úgy döntött, hogy az új autóipari korszakra történő átálláshoz szükséges beruházását Magyarországon valósítja meg, az új gyáregység kutatás-fejlesztéssel is foglalkozik majd - mondta.

Szigeti Tibor, a Schaeffler Savaria Kft. ügyvezető igazgatója közölte, hogy az új gyár egy 30 hektáros területen, a régi gyártól 3 kilométerre, zöldmezős beruházással épül meg. A 18 ezer négyzetméternyi területből 15 ezer gyártóterület lesz. A beruházás 2020 februárjában kezdődik, és az év végére befejeződik.

A miniszter elmondta, modernkori ipari forradalom zajlik, aminek a tempóját alapvetően az autóipar diktálja azzal, hogy a hagyományos meghajtás felől a fókusz áttevődik az elektromos meghajtásra. A most bejelentett beruházás bizonyíték arra, hogy a változások itt és most történnek, és kézzelfogható hatásaik vannak az üzemekre, munkahelyekre - mondta.

Kitért arra is, hogy az országok között elképesztő verseny folyik azért, hogy ezeket a beruházásokat magukhoz vonzzák, alapvetően ez dönti el, hogy mely országok lesznek az új világgazdasági korszak nyertesei, illetve vesztesei. Úgy vélte, Magyarország az elmúlt időszak adatai alapján a nyertesek közé tartozik. Hozzátette, ehhez sok gazdaságpolitikai döntést is meg kellett hozni, amelyek nélkül nem tudott volna az ország európai uniós mércével is kimagasló gazdasági növekedési ütemet felmutatni.

hirdetés

Hozzátette, hogy ebben vezető szerepe van autóiparnak, amely 175 ezer embernek ad munkát, termelési értéke 14 százalékkal nőtt az év első kilenc hónapjában, meghaladva a 7200 milliárd forintot. A miniszter szerint a 90,8 százalékos exporthányad jól mutatja, hogy az iparág mennyire versenyképes a globális piacokon. Nem véletlen, hogy Magyarország a 18. helyen áll a világon az autóipari exportban - mondta.

A most bejelentett beruházás tovább növeli a magyar gazdaság exportteljesítményét, megerősíti Magyarország fellegvár szerepét az új autóipari korszakban, megélhetést ad újabb 150 családnak és további keresletet fog támasztani a kis- és közepes vállalkozások termékei, szolgáltatásai iránt - sorolta.

Közölte, a beruházás még szorosabbra fűzi a német gazdasági kapcsolatokat. Németország továbbra is a legnagyobb beruházó Magyarországon, hatezer német vállalat több mint 300 ezer magyar embernek ad munkát. A kereskedelmi kapcsolatok sorra döntik a rekordokat, várhatóan így lesz idén is, hiszen az export már az első nyolc hónapban meghaladta a 20 milliárd eurót - jelezte.

Megjegyezte, hogy megdőlt a beruházási rekord is, október végig 1504 milliárd forintnyi beruházás érkezett Magyarországra, több, mint tavaly egész évben, a 62 nagy beruházásból 12 Németországból érkezett.

A beruházás helyszínéül szolgáló Vas megyében az év első kilenc hónapjában 4,3 százalékkal nőtt az ipari termelés, meghaladva az 1000 milliárd forintot. A munkanélküliség a megyében a 2010-es 11,5 százalékról mostanra 2,5 százalékra süllyedt - ismertette Szijjártó Péter, hozzátéve, arra számítanak, hogy Vas megye továbbra is az ország gazdaságának egyik motorja lesz.

Szigeti Tibor elmondta, hogy a Schaeffler-csoport családi tulajdonú vállalat, ipari és autóipari beszállítóként több mint 50 országban mintegy 170 vállalata működik. Stratégiájában négy fókuszterületet - környezetbarát hajtóművek, városi mobilitás, városok közötti mobilitás, energialánc - jelölt meg.

A vállalat nyolc fő stratégiai pillért határozott meg, ezek közé tartozik az Ipar 4.0, a digitalizáció és az elektromobilitás. Megjegyezte, utóbbi terület nem számít újdonságnak, hiszen több mint 10 éve foglalkoznak új hajtásláncok fejlesztésével az e-mobilitás területén.

Arról, hogy szerintük várhatóan hogyan alakul majd az elektromos járművek piaca, elmondta: a Schaeffler gyorsított forgatókönyvet dolgozott ki, amely azt feltételezi, hogy 2030-ban a mostani termelésszám mellett az összes autó 30 százaléka tisztán elektromos, 40 százaléka hibrid lesz, és csupán 30 százaléka lesz kizárólag belső égésű motorral kialakítva.

Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Schaeffler Magyarországon két gyárral és egy értékesítési irodával van jelen. A globális szervezet jövőformáló elképzeléseiben a magyarországi gyárak fontos szerepet játszanak. A szombathelyi vállalat 20 éves múltra tekint vissza, jelenleg mintegy 3300 munkavállalóval működik, így a régió legnagyobb munkáltatója. Autóipari beszállítóként komponensek előállításával foglalkozik, emellett kutatási-fejlesztési központtal rendelkezik.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés