Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. július | Olvasson bele!

Nemsokára bezöldül a Q3-as

Szerkesztőségünk meghívást kapott az Audi Élménynapjára, ahol a Q3 Sportback volt a főszereplő. A csodás SUV begördülése előtt Achim Heinfl ing, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke kiemelte: „Világszerte folyamatosan nő az SUV-k iránti kereslet, ezért is kiemelkedő jelentőségű számunkra, hogy az Audi Q3 után egy újabb Q-modellel bővült gyártási portfóliónk” – mondta.

„Járműgyárunk az egyik legrugalmasabb az Audi Konszernben, hiszen jelenleg öt különböző modell készül ugyanazon a gyártósoron.” Végigmentünk a gyártás karosszéria- és végszerelde részén, ahol a fi gyelmes szemlélő azt is észrevehette, hogy az egyes szerelőállomások feletti táblák szerint lesz, ahol a 48 V-os lágy-hibrid rendszer komponenseit szerelik majd be, de olyan is, ahol a töltőcsatlakozót és a hanggenerátort – utóbbiak plug-in hibrid hajtásra utalnak. Felkészülve várják a gyártásindítás közelgő időpontját, hiszen a nyáron már kialakították azokat a munkaállomásokat, ahol a hibrid modelleket készítik majd – egyelőre megállás nélkül haladnak át ezeken az autók.

hirdetés

Az Audi Q3 Sportback az Audi termékkínálatának első igazi kompakt crossover modellje, amely az Audi Q3 leghangsúlyosabb ismertetőjegyeit ötvözi a légies kupé formával. Egyedi megjelenésének, sportos futóművének és hatékony, erőteljes meghajtásának köszönhetően kiemelkedő vezetési élményt nyújt minden terepen. Ezt a gyár próbapályáján az újságírók is tapasztalhatták.

Az európai piaci bevezetés időpontjában az Audi Q3 Sportback egy benzines és egy dízelmotorral választható. Mindkét erőforrás az Audi Hungariánál készül. 169 kW-os (230 LE) teljesítményével a 2.0 literes TFSI erőforrás a legerősebb motor. A 2.0 literes TDI-motor teljesítménye 110 kW (150 LE). További motorváltozatok érkeznek majd az év folyamán, köztük egy nagy teljesítményű dízel- és egy belépő szintű benzines erőforrás, amely 48 V-os lágy-hibrid rendszerrel működik együtt. Ennek köszönhetően lassításkor energiát nyer vissza, az alacsony fordulatszám melletti gázadáskor pedig támogatja a motort. A hibridrendszerrel a fogyasztás valós körülmények között 100 kilométerenként akár további 0,4 literrel is csökkenhet.


Kapcsolódó dokumentum:


nemsokara-bezoldul-a-q3-as


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés