A fronthajtásra váltás helyet eredményez az 1-es BMW-ben

A BMW bemutatta az 1-es BMW harmadik generációját. A kompaktautó először kerül elsőkerék-meghajtású platformra, ami jobb térkihasználást eredményez.

Az 1-es BMW-t ezentúl csak ötajtós változatban kínálják. Az elülső részt terebélyes, egyrészes keretű veserács, valamint nagyméretű fényszóróegységek dominálják. Az új 1-es BMW a rövid, meredeken emelkedő motorháztetőnek, és az alig ereszkedő tetőlefutásnak köszönhetően minibusznak vagy kompakt szabadidő-terepjárónak hat. Ennek oka az is, hogy az autó rövidebb, szélesebb és magasabb, mint az előző modell. Az új 1-es BMW 4319 mm hosszú, 1799 mm széles és 1434 mm magas. A tengelytáv 2670 mm.

Az 1-es BMW háromféle dízel- és kétfajta Otto-motorral debütál, amelyek a részecskeszűrővel legalább az Euro 6d-TEMP normát teljesítik. A  85 kW-os (116 LE) 116d, 110 kW-os (150 LE) 118d és a 103 kW-os (140 LE) 118i teljesítményű BMW-modellek szériafelszereltsége a hatfokozatú kézi sebességváltó. Opcióként különféle modellekhez rendelkezésre áll egy hétfokozatú dupla tengelykapcsolós váltó vagy egy nyolcfokozatú automata, mint pl. a 225 kW (306 LE) teljesítményű, összkerékhajtású BMW M135i xDrive esetében. Ez mechanikus Torsen-differenciálzárral van ellátva. A hajtásfüggő kipörgés-korlátozás (ARB-aktornahe Radschlupfbegrenzung) valamennyi modellben a DSC menetstabilítás-szabályzással együttműködésben az alulkormányzottságot csökkenti majd. A dinamikus kormányozhatóságról a „BMW Performance Control” belső kerekekre ható, célzott fékezési beavatkozásai gondoskodnak.

Új 1-es BMW több hellyel és fejlesztett konnektivitással

Az új 1-es BMW-ben az előző modellhez képest több hely van, főleg a hátsó ülésen. A BMW például 33 mm-rel megnövelt térdteret, ill. 13 mm-rel nagyobb könyökszabadságot adott meg a hátsó utasok számára. A csomagtartó térfogata is megnőtt 380 literre. Az infotainment az új „BMW 7.0” operációs rendszerén alapul. Az 1-es opcionálisan felszerelhető két, 10,25” méretű kijelzővel, az érinthető „Control display” (vezérlőpanel) felár ellenében gesztusvezérléssel és a „BMW Intelligens Személyi Asszisztens”-sel kapható. Továbbá egy 9,2” méretű szem elé vetített kijelzővel (HUD-head up display) is rendelhető. 

A vezetőtámogató rendszerek a nagyobb BMW-modellekből ismertek. Az 1-est szériában ütközés- és személy-előrejelzéssel, valamint városi fékező funkcióval és sávtartó asszisztenssel dobják piacra. Opcionális még az adaptív automatikus sebességtartó (tempomat) és a sávváltási figyelmeztetéssel, mögöttes ütközési figyelmeztetéssel és keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel ellátott „Vezetői asszisztens”. Az új 1-es BMW a következő változatokban lesz kapható: Advantage, Luxury Line, Sport Line és M Sport.

 

Fotó: CarPixel