Modellváltás fékezte a Daimler autóeladásait az év elején
A Daimler hétfői közleménye szerint az év első két hónapjában 333 ezer Mercedes-Benz személygépkocsit értékesített a konszern, 6,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
Februárban 153 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz világszerte, szintén 6,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
Az eladások csökkenésének oka a legnépszerűbb SUV és kompakt járműkategóriákban végrehajtott modellváltásra vezethető vissza. Miközben az új modellek gyártása még nem futott fel kellőképpen, a kifutó modellek már alig, vagy egyáltalán nem fogynak. Az új B-osztály eladásai például a februári bemutatás után 16 százalékkal nőttek Európában, Németországban pedig 40 százalékkal.
A Mercedes-Benz 63 ezer autót értékesített Európában az év második hónapjában, 0,1 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, az első két hónapban pedig 121 ezret, 5,7 százalékkal kevesebbet.
Németországban viszont a januári visszaesés után februárban az egy évvel korábbit 7,3 százalékkal meghaladó, tíz éve a legtöbb, 23 ezer Mercedes-Benz autó kelt el az új modellek kedvező piaci fogadtatásának köszönhetően. Az eladások februári növekedését elsősorban az új A-, B- és C-osztályú modellek vezették. A január-februári 42 ezres németországi értékesítés azonban még ezzel együtt is 2,4 százalékkal marad el az előző évitől.
Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 59 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz februárban, 9,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, az év első két hónapjában pedig 152 ezret, 4,8 százalékkal kevesebbet. Ezen belül Kínában 41 ezer autót adtak el februárban, 5,4 százalékkal kevesebbet. Az év első két hónapjában azonban 112 ezer autót értékesített a Mercedes-Benz Kínában, ami 0,9 százalékkal haladja meg a 2018 első két havi eladásokat.
Az Egyesült Államokban februárban 22 ezer autót adott el a Mercedes-Benz, 12,5 százalékkal kevesebbet az előző évinél, az év első két hónapjában pedig 44 ezret, 11,8 százalékkal kevesebbet.