Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. február | Olvasson bele!

Alkatrészüzemet épít a GMD-csoport Dorogon

Járműipari alkatrészgyártó üzemet épít a francia GMD-csoport Dorogon 14,5 milliárd forint beruházással, amelyhez a kormány 2,9 milliárd forint vissza nem térítendő készpénztámogatást nyújtott - közölte a külgazdasági és külügyminiszter.

Szijjártó Péter kiemelte: a beruházás 240 új munkahelyet teremt, a gyárban a legmodernebb gépekkel, robotizált technológiákkal fogják előállítani az alkatrészeket. 

A magyar gazdaság dimenzióváltásához ilyen beruházások kellenek, a siker alapja a legmodernebb technológiai színvonal alkalmazása - mondta. 

A beruházásért jelentős volt a verseny, a GMD-csoport leányvállalataival a világ 14 országában van jelen, azokba is vihette volna az új gyárat - közölte a miniszter. 

Elmondta, hogy Magyarország azért szállt versenybe a beruházásért, mert a magyar autóipar további fejlődéséhez alapvetően szükséges a beszállítói kapacitások bővítése. 

A nagy gyártóknak pedig a logisztikai költségek csökkentése, a termelés folyamatossága érdekében előnyös a beszállítók közelsége. A GMD jelentős megrendelést kapott a PSA-csoporttól, amely az Opel magyarországi gyárát átvette. A GMD Bonyhádon is vásárolt egy céget, ahol Lamborghinik és Bentleyk számára gyártanak belső berendezéseket - közölte Szijjártó Péter. 

Jelezte: a kormány tárgyal ezeknek a meglévő kapacitásoknak a fejlesztéséről is.

Kitért arra, hogy a 2018-as adatok alapján a francia cégek a 4. legnagyobb beruházók Magyarországon, Franciaország a 8. legjelentősebb kereskedelmi partnere Magyarországnak, 600 francia tulajdonú vállalat 37 ezer embernek ad munkát. 

hirdetés

A GMD beruházása ezt a lendületet viszi tovább, a magyar exportteljesítménnyel együtt - mondta. 

Az új világgazdasági rend győztesei azok az országok lesznek, amelyek a nagy autóipari beruházásokat magukhoz tudják vonzani - közölte a miniszter, hozzátéve, hogy a magyar gazdaságpolitika fókuszában áll az autóipar, az ország az új korszak győztesei közé tartozik.

Elmondta: 2018 rekordév volt az autóiparban; Magyarország a legnagyobb autóipari exportteljesítményt adó államok rangsorában a 20. 

Közlése szerint a V4 országok teljesítményét összeadva a világ 4. legnagyobb autóipari exportőre a térség. Mindez azt mutatja szerinte, hogy Közép-Európa a világ autóiparának meghatározó régiója.

Felidézte: tavaly 6 százalékkal bővült a magyar autóipar teljesítménye, termelési értéke 8550 milliárd forint volt, 91 százalékos exporthányaddal. 

Ez mutatja, hogy az itt előállított autóipari termékek a világpiacokon is versenyképesek. 2010 és 2018 között az ágazat teljesítménye 2 és fészeresére nőtt, 174 ezren dolgoznak az autóiparban - tette hozzá.

Völner Pál, a térség fideszes országgyűlési képviselője a beruházás fontosságát hangsúlyozva kiemelte: a cég Dorogra költözésében a szakképzett munkaerő mellett infrastruktúra, önkormányzati szabályok, állami támogatás is szükséges volt. 

Alain Martineau, a GMD-csoport elnöke és tulajdonosa szerint Magyarország és a beruházás kiemelten fontos a cégnek, amely 5500 embert foglalkoztat világszerte. 

Éves forgalmuk egymilliárd euró körül alakult. A GMD dorogi öntödéjében alumínium autóalkatrészeket fognak gyártani, az lesz a legnagyobb öntödei üzletág a csoporton belül, Európában pedig az egyik legmodernebb - ismertette.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés