A Lada hosszú távon 3%-os piaci részesedés elérését tervezi itthon
A Lada Hungary Kft. rövid távú célja, hogy a márka piaci részesedése elérje az 1%-ot Magyarországon, hosszú távon pedig a 3% megszerzésére törekszenek – mondta Pataki András, a cég vezetője.
Hozzátette, a társaság tavaly 879 új autót értékesített Magyarországon, így a Lada a piac 0,6%-át fedte le. Ez az eredmény némileg elmarad a társaság 2017-es teljesítményétől, amikor 1065 járművet tudtak eladni. Pataki András kiemelte, a piaci részesedés növelése érdekében ki kell bővíteni az orosz járműgyártó, az Avtovaz által gyártott Lada személyautók magyarországi termékpalettáját. Ezen felül a gyártónak a motorizáció fejlesztésére is nagy hangsúlyt kell fektetnie, ugyanis jelenleg az Avtovaz az európai piacaira – Magyarország mellett Németországba, Bulgáriába és Szlovákiába – csak Euro 6-os benzinmotorral felszerelt autókat exportál.