Az Audi jegeli az A2-es fejlesztését
Az Audi felfüggesztette a 2005-ben utód nélkül kivonuló A2-es felfrissített, elektromos verzióját, melyet az eredeti tervek szerint 2015-ben dobtak volna piacra. Az R8 E-Tron után ez már a második elektromos autó projekt, amit jegelnek a gyárnál. Nem mondhatjuk, hogy ez meglepetés, hiszen az 1999 és 2005 között gyártott, korát megelőző, alumínium térvázas karosszériával készült modell eladási mutatói jócskán alulmúlták a várakozásokat. Ez főképp a kis mérethez és kevés extrához képest elkért nagy árnak tudható be.
Az 2011-es IAA-n bemutatott koncepcióautó a 115 lóerős teljesítményű elektromos hajtáslánccal még ennél is drágább lenne, ami azt jelentené, hogy az európai piacon eladhatatlan lenne. A másik probléma az elektromos mobilitással a kiépítetlen töltőhálózat és a rövid hatótávolság. Már eltelt pár év az első elektromos autók megjelenése óta és a statisztikák elég negatív képet festenek: a Nissan Leaf eladási adatai az elektromos mobilitás szempontjából kiemelkedő USA-ban sem teljesítették az elvárásokat, hiszen még évi 10 000 darabot sem sikerült eladni. Egyre inkább úgy tűnik, hogy az Audi halogatja az elektromos autók piacra dobását addig, amíg úgy nem ítélik, hogy a technológiára van kereslet és megfelelően kiépített infrastruktúra. Addig más alternatív megoldásokra fektetnek nagyobb hangsúlyt, mint például az előző számunkban bemutatott e-gas telep és a TCNG motorok. Az A2 fejlesztési eredményeit azonban nem dobják kukába, amint a piaci helyzet igazolja a létjogosultságát ismét előveszik őket, addig pedig a tapasztalatokat felhasználják a többi modell fejlesztésénél.