Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

Új generációs Bosch ABS- és ESP-rendszerek

A 9. generációs ABS- és ESP-rendszerek a Bosch legújabb aktív biztonsági fejlesztései.

A legfontosabb tulajdonságai: a bővíthetőség és moduláris szoftver-architektúra. Ez lehetővé teszi a gyorsulásszenzor és a három nyomásérzékelő elhelyezését az ESP-modulban, amely kis féknyomások esetén is pontos irányítást nyújt. Kívánság szerint akár FlexRay interfésszel is elérhető. Emellett a mikroprocesszor tervezésénél is a költséghatékonyságra törekedtek, ezért sok funkciót az előző generációból mentettek át, megtakarítva ezzel a teszteléseket.

A motorok ritkaföldfém-mágnest tartalmaznak, mellyel 30%-os tömegcsökkenést értek el az előző verzióhoz képest a teljesítmény csökkentése nélkül, így a legkönnyebb ABS egység 1,1 kg, míg a legkönnyebb ESP-egység 1,6 kg. A gyártó a 9-es generációt az alsó kategóriás járművektől a prémiumkategóriás személygépjárműveken át a kisebb teherautókig kiterjesztette. Az ABS-egységet az olcsóbb járművekbe szerelik, az ESP-nek pedig több variációját is elkészítették attól függően, hogy a vevő milyen szolgáltatásokat fizet meg.


A 9. generáció csak ABS-funkciót ellátó, különböző tudású egységei


A 9. generáció ESP-funkcióval bővített, különböző tudású egységei

 

hirdetés

 

Az „alap” ESP-csomagot integrált gyorsulásszenzorral és FlexRay interfésszel látták el. Az ESP „plus” már kiegészül olyan segítőrendszerekkel, mint beavatkozás a motorvezérlésbe, extra kicsi nyomásszabályozó szelepek és két kiegészítő nyomásérzékelő. A legfelső kategória az ESP „premium”, amelyhez ráadásként 6 dugattyús szivattyú tartozik a komfortérzet növelése érdekében. A fékezőnyomást ugyanis nagyon gyorsan képes előállítani, emellett nagyon halk és szinte érzékelhetetlen a vibráció, amit átad a csatlakozó alkatrészeknek.


 

A Bosch ABS- és ESP-egységeinek fejlődése

 

A Bosch közleménye szerint továbbra is a vezetési biztonság növelése lesz az egyik legfontosabb céljuk, ezért egy olyan ESP-hálózatot szeretnének létrehozni, amely olyan rendszereket is tartalmaz, melyek eddig függetlenül működtek, mint például a légzsák és a vezetőt segítő (asszisztens) rendszerek. Ez a hálózat nemcsak az aktív és passzív biztonság növelését szolgálja majd, hanem növeli a vezetési komfortot és dinamikát is.


Kapcsolódó dokumentum:


08


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés