Michelin X®Multi™ F széles tehergépjármű-gumiabroncsok

A Michelin új, nagy futásteljesítményű, széles gumiabroncsát az idén júniusban megrendezett esseni „Reifen 2012” kiállításon mutatták be és nyergesvontatók első tengelyére, 385/65 R 22,5 méretben ajánlják. Forgalmazása 2012. július elején kezdődött.

Azonos körülmények között akár 15%-kal nagyobb futásteljesítményre képes az ugyanilyen méretekkel rendelkező elődhöz, a Michelin XF 2-höz képest. Nem csak a tartósságon javítottak, az új modell a jobb hossz- és keresztirányú tapadásnak köszönhetően – száraz és nedves úton egyaránt – csökkenti a fékutat, és a mintázata révén jobb vízelvezetést biztosít, ezzel növeli a biztonságot. A gyáriak szerint sikerült javítani a komforton és az úttartáson is. A tehergépjármű-gumiabroncs az EK 1222/2009. rendelet szerinti besorolásban C/B/69 (tüzelőanyag-fogyasztási osztály / nedves úton való viselkedés / kívülről hallható gördülési zaj mértéke dB-ben) értékeket kapott.

A Michelin továbbra is szem előtt tartja a környezetvédelmet és gazdaságosságot, ezért a teljes tehergépjármű-gumiabroncs kínálatára kiterjeszti a „több-élet-koncepciót”. A Michelin karkasz minősége több használati ciklust tesz lehetővé: új gumiabroncs, majd metszett gumiabroncs és végül újrafutózott gumiabroncs lesz. A metszés növeli az élettartamot és a tapadási tulajdonságokat és a tartós alacsony gördülési ellenállás révén csökkenti a tüzelőanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást.

A Michelin Remix újrafutózott abroncsokkal pedig olyan környezetbarát és gazdaságos megoldást kínál a fuvarozóknak, amellyel hasonló élettartamú abroncsokat ad megfizethetőbb áron. Minden Michelin Remix gumiabroncs egyszer még metszhető, és hasonló tulajdonságokkal bír, mint az új.

A többszörös használatnak köszönhetően csökken a nyersanyagok iránti igény, ezzel is csökken a környezet terhelése.

Megfigyelhető az a trend, hogy a nyergesvontatók első tengelyein egyre jobban elterjednek a széles (385/65 R 22,5) gumiabroncsok. Láthatjuk, hogy a Michelin is csak ebben a méretben kínálja az új típust. Régebben a 295/70 R22,5 és 315/70 R22,5 méret volt az elterjedtebb. A váltásnak több indoka is lehet: a gyártók részéről a szélesebb abroncs nagyobb tapadást eredményez, javulnak a menetdinamikai tulajdonságok. Az üzemeltetők részéről pedig nagy előnyük, hogy sok félpótkocsi rendelkezik ugyanilyen méretű gumiabroncsokkal, ezért amikor elérték azt a szintet, hogy metszeni kell őket, a metszés után a pótkocsira szerelhetők, így akik nem tesznek metszett gumit az első tengelyre, ugyanúgy kihasználhatják a gumi teljes élettartamát, mint a konkurencia. A sofőrök ugyanakkor hátrányokról is beszámolnak: azokon az utakon, melyek nyomvályúsak, a szélesebb gumival szerelt járművekben jobban kell fogni a kormányt, ugyanis hajlamosabbak „kiugrani” a vályúból, mint a keskeny gumival szerelt társaik.

Forrás:

www.michelin-presse.de