Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

Új siklócsapágyanyag a CirComptól

A szénszál-erősítésű Victrex® PEEKTM polimer bázisán a CirComp kifejlesztett egy új generációs siklócsapágyat. Az új siklócsapágy, mely anyag jelölése DW 710, optimális lengés- és kopásállóságot kínál. Ebből fakadóan nagyobb élettartamot és nagyobb megbízhatóságot eredményez.

A PEEK polimer – PEEK – poliéter-éterketon – a duroplasztot helyettesíti ebben az alkalmazásban mint mátrixanyag a DW-710-es siklócsapágyanyaghoz. Előnye az anyagnak a nagy hőmérsékletállóság, az üvegesedési hőmérséklet 143–162 °C közötti, illetve az olvadási hőmérséklet 343–387 °C közötti. Egyebek mellett jó a kopásállósága és a kémiai ellenállósága, mindez összekapcsolva a nagy szilárdsággal is.

hirdetés

Az összehasonlító tesztek alapján, melyet duroplaszt csapágyakkal végeztek, a gyártási folyamat optimalizálásával és a PEEK polimer kiválasztásával a súrlódási együtthatót és ezzel a csapágysúrlódást 28%-kal, a kopást 68%-kal lehetett csökkenteni az új végtelen-szénszálerősítésű siklócsapágyanyaggal, a DW-710-zel. Összehasonlítva a hagyományos duroplaszt, végtelen-szénszálerősítésű CNT-töltéssel rendelkező (Carbon-Nano-Tubes – karbon nanocsövek) siklócsapágyakkal a mért súrlódási értéke az új csapágyanyagnak 25%-kal kisebb. Ez kisebb energiafelhasználást és hosszabb élettartamot ad. A végtelen-szénszálerősítés és PEEK polimer kombinációja jó alaktartósságot biztosít egészen 260 °C-ig is.


Kapcsolódó dokumentum:


07


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés