Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

Continental-ünnep Veszprémben

A Continental veszprémi leányvállalata, a Continental Teves Magyarország Kft., a Continental Chassis & Safety divíziójának gyára és fejlesztési központja 2011. június 8-án a 250 milliomodik kerékszenzor gyártását és a Fejlesztési Központ 10. jubileumát ünnepelte. A jubileumi rendezvényen jelen volt dr. Elmar Degenhart úr, a Continental AG igazgatótanácsának elnöke, aki 10 évvel ezelőtt személyesen nyitotta meg a veszprémi Fejlesztési Központot.

A 17 éve a termékpalettán szereplő kerékszenzorok gyártásában a vállalat az idei évben elérkezett a 250 milliomodik darab legyártásához. A veszprémi gyár 1993-ban kezdte meg termelőtevékenységét az ITT Automotive Brakes and Chassis Division tagjaként 34 főt foglalkoztatva. A nemzetközi anyavállalat profiljába illeszkedően a hazai gyártást főként mechanikus gépjármű-alkatrészek és kapcsolók tették ki, majd 1994-ben elindult az elektronikus fékrendszerekhez használt kerékjeladók gyártása. 1998-ban a Continental vállalatcsoport tulajdonába került az ITT gépjárműipari üzletága, s vele együtt a veszprémi gyár, mely jelenleg a Continental AG Chassis and Safety (alváz- és biztonsági rendszerek) divíziójának tagjaként működik. A tulajdonosváltás után a veszprémi gyár megkezdte az ABS-rendszerekhez az új generációs aktív érzékelők gyártását, 2007-től SMD-technológiával készült termékekkel is bővült a termékpaletta. Jelenleg kerékszenzorokat és perdületérzékelőket gyárt a veszprémi leányvállalat blokkolásgátló, valamint elektronikus menetstabilizáló (ESC) rendszerekhez, továbbá alváz-, nyomaték- és vezérműtengely-szenzorok mellett 2010-től elindult az automatikus sebességváltó-szenzorok gyártása is.

Jubileumot ül a Continental veszprémi Fejlesztési Központja is, megnyitásának 10 éves évfordulóját ünnepli. A Fejlesztési Központ mind fejlesztőmérnökeinek számával, mind pedig kibővült tevékenységével mára a Chassis & Safety divízió Electronic Brake Systems és Sensorics üzleti egységeinek egyik legnagyobb fejlesztőbázisaként üzemel.

hirdetés

2009 őszén megnyitotta kapuit a Fejlesztési Központ járműtesztpályája, ahol a fejlesztési tevékenység eredményét a mérnökök már járművekbe építve tesztelik. A fejlesztési tevékenység sikere a jelenleg több mint 230 mérnököt foglalkoztató központ további folyamatos bővítését eredményezi, s ezáltal Magyarország egyik legmeghatározóbb autóipari fejlesztőbázisát teremti meg.

A Continental felismerve a magyarországi potenciálban rejlő lehetőségeket, nemcsak gyártási tevékenységet végez hazánkban, hanem jelentős technológiai és termékfejlesztési tevékenységet is folytat. 2001 szeptemberében nyitotta meg kapuit a veszprémi Fejlesztési Központ. Feladata az elektronikus fék- és menetstabilizáló rendszerek és komponenseinek fejlesztése, valamint egyéb technológiafejlesztési feladatok ellátása.

A vállalat a Pannon Egyetemmel szoros együttműködést épített ki, melynek legújabb eredményeként 2010 szeptemberében a vállalatcsoport támogatásával megkezdődött az egyetem mérnöki karán a Continental Járműrendszer-technikai mesterképzés. Az első végzős hallgatók 2012 nyarán állnak munkába a vállalatnál.


Kapcsolódó dokumentum:


07


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés