Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

Ariel Atom és a Bilstein

Kiss Pál Tamás és Michelisz Norbert egy extrém versenyautóban? Igen, ez nem lehetetlen, sőt a gyakorlatban be is bizonyították, jó párost alkotnak. Mi kellett ehhez?

Kellett egy csinos hölgy, egy futómű-specialista, egy közúti rakéta és némi szervezőkészség.

hirdetés

Lefordítva „emberi nyelvre” a Bilstein hivatalos képviselete, az IHR Techmark Kft. képviseletében Kovács Zsuzsanna, valamint a Bilstein hazai forgalmazója, a Bárdi Autó Zrt., amely amúgy tulajdonosa a kiskunlacházi reptérnek, illetve a vezesd.hu, amely rendelkezésre bocsátott egy Ariel Atomot. Az Ariel Atom (www.arielmotor.co.uk) gyárilag is egy alap Bilstein futóművel szerelt. A közel egyéves munkának köszönhetően azonban ma már a legfejlettebb Bilstein B16PPS10 végzi a munkát a vezetési élménynapokon, még nagyobb biztonságot, élményt, kanyarsebességet garantálva a kivételezett tesztvezetőknek. Az Ariel Atom tudásának kihasználására – és új futóművének elemzésére ki is lenne alkalmasabb, mint hazánk jelenleg két legmagasabban jegyzett gyorsasági autóversenyzője.

Kiss Pál Tamás hetekkel ezelőtt nyert GP 3-as futamot, míg Michelisz Norbert a Hungaroringen 80 ezer ember előtt akasztatott ezüstöt a nyakába. A két fiú a pálya betanulása után együtt és külön-külön is ment pár kört, és fülig ért a szájuk. A beépített állapotában is 10 különböző karakterisztika választható az egyszerűen kezelhető állítókerék segítségével. A „nyugdíjas” és a „kőkemény” között elég tág a tartomány. Mi pont középre lőve kaptuk meg az autót, nem állítgattuk, pedig 30–50 mm magasságot változtathattunk volna elöl-hátul, de nem akartuk a játék elől elvenni az időt. Mit érzékeltünk menet közben a csúcstechnológiát képviselő egycsöves gáztöltésű Upside-Down technológiás gátlókból?

Semmit. Az autó arra ment, és akkor, ahogy mi akartuk. Persze, mondhatjuk, ezt több utcai autó is megteszi. Igen, de nem 300 lóerőt társítva a 450 kg-os tömeghez. Szóval, ha gázt adtunk, gyorsult, gokartosan kanyarodott, fékúton irányítható maradt, és ha kellett, „táncba” lehetett vinni egy kis keresztben csúszással.


Kapcsolódó dokumentum:


06


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés