Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. június | Olvasson bele!

A Runflat és UHP gumik szerelésének rizikóját elkerülheti a Hofmann QUADRIGA teljesen automata kerékszerelőjével

Mit is jelent, hogy runflat? Ezek azok a gumiköpenyek, amelyekkel defekt után, csökkentett sebességgel, de tovább lehet haladni. De mi is az UHP jelölés? Ezek olyan gumik, amelyek extrém szélesek és nagy sebességre, akár 240 km/h-ra vagy még többre is alkalmasak!

Ma a gumiértékesítés több mint 18%-át már ezek adják Németországban. Jelentőségük tovább nő! Ezen gumik fel/leszerelésére a „hagyományos” gépek nemigen alkalmasak. Ez a gumi konstrukciója miatt van így: mert erősített oldalfallal készülnek, ezen a helyen több anyag kerül beépítésre, és ezért ezek nem túl rugalmasak! Az UHP gumik még ráadásul nagyon kis oldalfal-magasságúak! Ezek a szerelőket igazi problémák elé állítják. A felszerelésnél előfordulhat, hogy a peremet túlfeszítik, túlnyújtják, itt helyezkedik el a gumírozott fém peremöv, ez a gumírozás megsérülhet, és így már levegővel, vízzel érintkezhet a fém, ami korrózióhoz vezet. Ez idővel aztán olyan károsodáshoz vezet, aminek pedig egy komoly defekt lehet a következménye. Ezen szerelési hiba következménye évek alatt alakulhat ki!

Az első olyan gépeket, amelyek ezt a problémát kiküszöbölik, a 2010. júniusi esseni gumikiállításon fogják bemutatni.

hirdetés

A Hofmann ilyen célra kifejlesztett Quadriga szerelőgépét a német Kaucsukipari Egyesülés (wdk) is bevizsgálta és ajánlja!

Legyen ön is az elsők között aki szakszerűen tudja szerelni ezeket a problémás gumikat! (ballun)

E-mail: hofmann.budakeszi@t-online.hu


Kapcsolódó dokumentum:


26


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés