Kötelező az ESP!
A rendelet tartalmazza többek között a személyautók gumiabroncs-nyomásmérő/ ellenőrző rendszerének szériafelszerelését, méghozzá 2012. november 1-jétől az új autók számára és 2014. november 1-jétől az újonnan forgalomba helyezett autók számára.
Nemcsak a biztonság vezérelte a jogalkotókat, hanem az energiatakarékosság is. Felmérések szerint ugyanis az autóvezetők mintegy 65 százaléka túl kicsi abroncsnyomással közlekedik, ami veszélyes és a fogyasztást is növeli. A gumiabroncsokra vonatkozó előírás fokozott követelményeket támaszt az újonnan tervezett abroncsok nedves útfelületi tapadása és a gördülési ellenállás terén. A biztonsági rendszerek közül az ESP (elektronikus stabilitáskontroll)
kötelező lesz új tervezésű személyautókban. A rendelet 2011. november elsején lép hatályba az új gyártású személyautókra, és 2014. november elsején az újonnan forgalomba helyezett személyautókra, de várhatóan 2018-ig átmeneti időszak lesz, hogy az európai autóipar időt kapjon az átállásra. A tervezett változtatások a környezetvédelem szempontjából is jelentősek lesznek, és várhatóan nem járnak nagyobb
költségekkel, mivel ezeket kompenzálja a kisebb tüzelőanyag-fogyasztás.
Az EU ipari biztosa, Günter Verheugen a rendeletet mérföldkőnek nevezte az autók biztonsága és környezetvédelme területén. Az új szabályokelőnyösek lesznek a német autógyártók számára, melyek középkategóriás autói már sorozatgyártásban tartalmazzák a fő biztonsági berendezéseket. Az egyik legfontosabb tétel a kis gördülési ellenállású gumiabroncsok kifejlesztése, melyek hozzájárulhatnak a kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztáshoz, és ezáltal az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez. Az új rendelet a haszonjárműveket is érinti.
2013. november 1-jétől minden új haszonjárművet kötelezően fel kell szerelni a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel, 2015. november 1-jétől pedig minden újonnan forgalomba helyezett haszonjárművet is.
Ugyanez vonatkozik a fékasszisztensre (EBA) is.