A FAG kerékcsapágy-javítási technológia a transzporterekhez

Az utóbbi években a személygépkocsik területén a kerékcsapágyak egyre kompaktabb kerékcsapágyegységgé fejlődtek. Amíg a kezdetekben még egyszerű golyós- vagy kúpgörgős csapágyak voltak, úgy ma már kétsoros, ferde pályás golyós-, ill. a kúpgörgős csapágyak különböző kiviteléről beszélhetünk.

BEVEZETÉS

A kerékagy, a rögzítőhevederek, az ABS-jeladók és érzékelők integrálásával, a mai kerékcsapágyak inkább kerékcsapágyegységnek tekinthetők. Ennek során a kerékcsapágyegységek karbantartást nem igénylő és hosszú élettartamú részegységekké fejlődtek. A csapágyhézag beállítása, ami korábban a gépkocsi karbantartásának a része volt, már végérvényesen a múlté. A kompakt egységek fejlődése által a korábbi beállításoknál előforduló lehetséges hibaforrásokat szinte teljesen kiküszöbölték. De a ki- és beszerelésnél is sok minden megváltozott. Mivel néhány kerékcsapágyegységnél a kerékagy már előszerelt, ezért a kerékcsapágyat nem lehet minden további nélkül a külső csapágygyűrűn keresztül a csapágyülésre besajtolni.

Azonban továbbra is az egyik döntő pont a beszerelésnél, hogy biztosítsák a kerékcsapágy hosszú élettartamát és nehogy az már a beszereléskor megsérüljön. Emiatt a korrekt beszereléshez célszerszám szükséges.

A jelen kiadvány az első kerékcsapágyegység ki- és beszerelését írja le a hátsókerék-meghajtású járműveknél:

Mercedes-Benz Sprinter (906)

Mercedes-Benz Viano (W639)

Mercedes-Benz Vito (W639)

Volkswagen Crafter (2E)

Megfelelő alkatrészeket az online-katalógusunkban találnak a www. schaeffler-aftermarket.com vagy a RepXpert-en a www.RepXpert.com honlapokon.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.