Tévhitek és félreértések a futómű körül – 1. rész

Rengeteg a szerelők hiányos tudására, félismeretére visszavezethető téves gyakorlat a lengéscsillapítók és a légrugók területén, amelyeket a Bilstein „Gyakori futóműhibák gyűjteménye” egytől egyig tartalmaz és tisztázza, mi a helyes gyakorlat.

Nézzünk néhány „élő” tévhitet!

• Vajon szükséges-e a kétcsöves lengéscsillapító „pumpálása” beszerelés előtt?
• Mi enyhítheti a közismert „reggeli rosszullétet”?
• Kiszakadhat-e a légrugó tömlője, ha a járművet járó motorral emeljük fel?

A szervizek között az az információ terjed, hogy a kétcsöves gátlókat mindenképpen szükséges néhányszor összenyomni a beszerelés előtt, hogy „kiszellőztessük” azokat. Nos, ez teljes tévedés! Tény, hogy a kétcsöves lengéscsillapítókat függőleges, de maximum 45°-os szögben kell beszerelni, mert a gyártó így alakította ki a bekötési pontokat, ezzel szemben a raktárakban vízszintes helyzetben tárolják azokat.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.