Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. március | Olvasson bele!

AirSave-rendszerek csúcsra járatása 3,5 t felett



Napjaink fejlesztései egyre inkább informatikai alapokra helyezettek, nincs ez másként a járműiparban sem. Immár több, mint 10 éve egy új támogatást is kapott e területen, ez a „telematika”. Ha beleülünk akár egy modernebb tehergépkocsiba, vagy akár egy mezőgazdasági vontatóba, akkor a két járműkategóriában hasonlóságként láthatjuk, hogy a járművekbe telepített egységek diagnosztizálhatók, programozhatók vagy konfigurálhatók. Fontos, hogy valós idejű, azonnali információt kaphat mind a járművezető, mind az azt üzemeltető tulajdonos szervezet akár e-mailben, vagy sms-ben, vagy egy közvetlen mobil app kapcsolat segítségével a különböző szituációkról: például a túlzott gyorshajtásról, a jármű hibakódjairól stb. Ezek a riasztások lehetővé teszik a flotta tulajdonosa, a sofőr számára, hogy vészhelyzetben vagy sürgős esetekben azonnal reagálni tudjon, legyen az akár pl. egy gumiabroncs-nyomásvesztés.

A mai TPMS-rendszerek – Tire Pressure Monitor System – is a telematikát hívták segítségül, és ezen keresztül mutatják meg az optimális keréknyomástól való eltéréseket. Korábban ezek a rendszerek extraként voltak rendelhetőek, de később már megjelentek nem típusfüggő, utólag beépíthető változataik is. Az azonban, hogy vajon felfújják-e és hogy mikor az optimális értékre az abroncsot, az továbbra is nyitott kérdés marad. Ez csak egy automatikus keréknyomás-szabályozó rendszerrel – mint az AirSave – lehetséges



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés