Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. január | Olvasson bele!

Az NSK kerékagyhajtása menet közben tölt induktívan

Az NSK egy motoros, átalakítós és vezeték nélküli töltőegységes integrált kerékagyhajtást fejlesztett ki. Az elektromos hajtást teljes sebességnél az autópályába épített tekercsek tölthetik.


NSK-elektromos hajtás W-IWM 

hirdetés

A japán beszállító NSK az elektromos autókhoz való integrált kerékagyhajtást olyan közös projektben fejlesztette ki, amelynek részt vesz a Fujimoto Laboratory a Tokiói Egyetemről, valamint a Bridgestone, a ROHM és a Toyo Electric cég. A kerékbe integrálták a dinamikus töltőrendszer vevőtekercse mellett a motort és az elektromos hajtás átalakítóját is.

A vezetékmentesen-a-kerékben-motor (W-IWM-wireless in-wheel-motor) harmadik generációja elődjénél nagyobb motorteljesítményt kínál, és dinamikusan-induktívan tölthető. A teljesítmény hajtásonként 25 kW, a dinamikus töltési kapacitást kerekenként 20 kW-ra duplázták. A rendszer a jövőbeni „okosvárosokra” irányul, amelyek esetén a vezeték nélküli, úttestbe épített töltőrendszerek menet közben és a közlekedési lámpánál való megálláskor lehetővé teszik a töltést.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés