Az NSK kerékagyhajtása menet közben tölt induktívan

Az NSK egy motoros, átalakítós és vezeték nélküli töltőegységes integrált kerékagyhajtást fejlesztett ki. Az elektromos hajtást teljes sebességnél az autópályába épített tekercsek tölthetik.


NSK-elektromos hajtás W-IWM 

A japán beszállító NSK az elektromos autókhoz való integrált kerékagyhajtást olyan közös projektben fejlesztette ki, amelynek részt vesz a Fujimoto Laboratory a Tokiói Egyetemről, valamint a Bridgestone, a ROHM és a Toyo Electric cég. A kerékbe integrálták a dinamikus töltőrendszer vevőtekercse mellett a motort és az elektromos hajtás átalakítóját is.

A vezetékmentesen-a-kerékben-motor (W-IWM-wireless in-wheel-motor) harmadik generációja elődjénél nagyobb motorteljesítményt kínál, és dinamikusan-induktívan tölthető. A teljesítmény hajtásonként 25 kW, a dinamikus töltési kapacitást kerekenként 20 kW-ra duplázták. A rendszer a jövőbeni „okosvárosokra” irányul, amelyek esetén a vezeték nélküli, úttestbe épített töltőrendszerek menet közben és a közlekedési lámpánál való megálláskor lehetővé teszik a töltést.