Mert ez műanyag...
A gépjármű-tömegcsökkentésre, az ún. könnyűszerkezetes építésre is azt mondhatjuk, hogy az autókonstrukció korparancsa. Nincs olyan szerkezeti eleme a gépkocsinak, melyet ne fognának fogyókúrára. Ahol kevesebbet lehet hozni, az is számít, hiszen sok kicsi sokra megy.
Egy biztos, a fogyókúra, az anyagváltások nem mehetnek az élettartam és a biztonság rovására – szól az alapvető követelmény. (Bárcsak így lenne minden esetben… a Szerk.). A tömegcsökkentés vitathatatlanul legtöbbet hozó területe a karosszéria: az alváz, a padlólemez, a felépítmény és minden, ami ehhez sorolható. Nem mai keletű, hogy a kocsiszekrényen próbálnak tömeget spórolni. Az alumínium és az acél vetekedése, a lemezvastagságok csökkentése, majd a szabott elemek, ahol a lemezvastagságok különbözőségével képezünk például egy teljes oldalfalat, a szilárdságilag nagyon eltérő acélanyagok egyes ütközésvédelmi, kulcsfontosságú helyeken, például a B oszlopnál vagy a karosszéria csavarási merevségének növelése miatt.