Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. november | Olvasson bele!

Kerékhajtás fogyókúrán



A gépjármű-konstrukcióban a méret- és tömegcsökkentést minden szerkezeti elemre ki kell terjeszteni, a sok kicsi sokra megy elv szerint. Miért éppen a kerékagy (kerékcsapágy) és a féltengely maradna ki ebből a fogyókúrából?

A féltengely a kerékaggyal általában hosszbordás csapos kötéssel, anyás rögzítéssel kapcsolódik. Néha az autószerelők rémálma a berohadt bordakötést dórni közreműködésével kiverni. Jó megoldás, de találtak ennél jobbat is! Az, ha a kerékagy hajtás felőli homlokfelületén Hirth-, azaz homlokfogazás van és ehhez a féltengelyharang, mint ellendarab szintén homlokfogazással kapcsolódik, számos előnnyel jár.

A KERÉKCSAPÁGY

A Schaeffler FAG kerékagycsapágy ilyen kialakítású, az egyik oldallal már rendben vagyunk. Az interneten találtunk egy Schaeffler szabadalmi leírást, melyet az USA-ban 2006-ban adtak be és 2010-ben kapta meg a szabadalmi védettséget. A szabadalmi rajzot az ➊ ábra mutatja.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés