Szabadalmi védettségű féktárcsa
Talán példa nélküli, hogy kerékfék- szerkezeti alkatrészt egy gyártó szabadalommal, formavédelemmel levédett. Ezt tette a Mercedes 2014-ben a C-osztálynál (W 205), de kiterjesztette az E- és S-osztályra is (W/S/C 205, W/S 213, W 222, A/C 2017 és X 253). A mai féktárcsák tömegcsökkentés miatt összetettek (Verbundbremsscheibe).
A tömegcsökkentés a féktárcsaagy könnyítését jelenti. Ezt megvalósíthatják két anyagból álló konstrukcióval, mikor is az agy alumínium vagy az agy nem öntvény, hanem acéllemezből készül. Mindkét esetben a két anyag összekötése jelent problémát, technológiai fejlesztést. A Mercedes féktárcsa agyrésze alakos acéllemez ➊, ezzel 7 kg tömegcsökkentést értek el. A nem, illetve kevésbé rugózott tömeg kisebb értéke kedvező hatással van a lengéscsillapításra, az úttartásra, és természetesen az autó össztömegét is csökkenti. A Mercedes ezt a konstrukciót levédette és így az utángyártók ilyen kialakítású féktárcsát nem gyárthatnak, illetve nem hozhatnak forgalomba.