Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. november | Olvasson bele!

HŰTŐFOLYADÉKKAL MŰKÖDŐ VOITH SZEKUNDER RETARDER



A biztonságos közlekedés miatt a haszonjárműveknél és az autóbuszoknál bizonyos tö- meg felett kötelezővé tették az üzemi fékrendszertől független tartós lassító fékberendezés alkalmazását. Ennek használatával megkímélhető a súrlódásos fék a melegedés és a kopás szempontjából. Leggyakrabban a sebességváltó és a hátsó futómű közé beszerelt úgynevezett szekunder változatot alkalmazzák. Kezdetben a hidrodinamikus retardereknél olaj volt a munkaközeg, mely egy költséges és jelentős tömegű hőcserélő segítségével adta át az energiát a belső égésű motor hűtőrendszerének. Az új változat a hűtőfolyadék munkaközegként történő alkalmazása révén hatékonyabb működésű.

A Herrmann Föttinger professzor által kifejlesztett hidrodinamikus elven működő retardert alkalmazzák a haszonjárművek lassítására. Ez nem alkalmas a gépkocsi megállítására, de a 40 tonnás járműszerelvényt nem engedi, hogy a 6 km hosszú 7%-os lejtőn felgyorsuljon. A kezdeti sebességét kell, hogy tartsa.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés